Direktlänk till inlägg 22 november 2009

EFIT 22/11

Av Mia - 22 november 2009 22:20

Japp, dags igen, så nu kör vi ett litet fotomaraton! Glad


Morgonen börjar som vanligt med medicinutdelning, jag är rena apoteket!

Regnar gör det, ett riktigt ruskväder idag, men nu är jag på väg till brorsbarnen och lussebullsbak!

Receptet glömde jag hemma, tur att google finns!

Baket är igång, vi blandar jäst, degspad och saffran, och jag är glad att vi har en gammal assistent efter farmor så jag slipper knåda själv...

Brorsdottern älskar att baka, så vi passar på att göra hallon (jordgubbs)grottor när det jäser. Hon är inte lika noga med att äta kakorna dock, och det är ju kanske bra.

Knådande och rullandet är igång, brorssonen var med en stund, sedan hägrade något dataspel tror jag.

Jäsning! Det tar låååååång tid att baka bullar och sånt....

Gullviva kallas tydligen de här jättelussebullarna. Brorsdottern är stolt och nöjd över sin.

Kejsarinnan har varit ensam ganska länge och är hungrig. Bevakar vare steg jag tar.

Under ett par timmar var vi iväg och lämnade julpaketen till Lettland.


Kom hem och tog hand om mina orkidéer, de blommar fint nu, några av dem.

 

Det är mörkt ute, det närmar sig advent så jag har satt upp mina fina elektriska blockljus jag fått av mamma. Perfekta att ha på något ställe där jag inte befinner mig just då.... köket till exempel.

Jag slappar framför tv:n och virkar lite, det går framåt med pläden men det är egentligen inte alls den jag ska änga mig åt.

Tänder lite ljus för att hålla den ruggiga kvällen utanför fönstren.

 

Bestämmer för att krypa ner i soffan och se en av filmerna, och sedan blir det nog natti natti. Slut på mina bilder för idag alltså!


 

 
 
Misen

Misen

22 november 2009 23:07

Åh, så gott med lussebullar! Smart med elektriska ljus, när man springer ut och in ur rummen.

http://homeostas.blogg.se

 
sunni

sunni

22 november 2009 23:47

Såg gott ut med lussebullarna och kakorna!!

http://sunnivas.blogg.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

23 november 2009 09:54

Fina bilder och coolt med en del så nära också. Medicinen t.ex ser ju "gigantisk" ut. Ingenting blommar inne hos mig men kanske dina fingrar är "grönare" än mina...?! Jag tycker ju att du har en fin "kisse". Verkligen stämningsfull bild med ljusen och gitarren, lite ovanlig också./Vackert namn med gullviva på lussebullarna. Har bakat lussebullar någon gång men det var längesen nu. Det har nog blivit knäck för längesen också och ibland ischoklad.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

23 november 2009 19:17

Va kul att se dina bilder! Bullarna så himla goda ut. Bjussar du på fika i morrn? ;-))
Gröna fingar har du också, men det visste vi ju redan! Själv tog jag död på min orkidé. Jag har varit bättre på blommor. Det verkar ha försvunnit "på äldre dar". *s*

De där blockljusen var ju toppen! Jag skulle vilja ha något stämningsfullt i köksfönstret men vågar absolut inte ha levande ljus där! Och det där värmeljusen med batteri, de lyser inte länge.

Din scraputmaning då:
Ett enda ledord: Pärlor!
Lätt som en plätt va?! *s*

Kramar!

http://bidrottningen.bloggagratis.se

 
Lilla Anna

Lilla Anna

23 november 2009 20:08

Bilden på virkningen är så himla fin!

Kika kärna in och kolla på min EFIT-dag.

http://www.lillaannapysslar.blogg.se

 
Anni

Anni

23 november 2009 21:29

Vilken härlig dag du hade - så skönt att ha bullbaket klart (för du fick väl med dig en del av bullarna hem?)

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
Pippi

Pippi

24 november 2009 16:13

Tack för titten och raderna hos mig, kikar tillbaka.

Wow vilken lussekatt, så god den såg ut!!

http://pippibears.se

 
Erica

Erica

24 november 2009 19:00

Hej och tack!

Ser fantastiskt gott ut med lussebullar måste jag säga.. blir nästan sugen på att baka själv trots att jag ämnar skippa julen i år. Fin blogg du har!

//Erica

http://svenssonhippi.blogg.se

 
AmeliaWatson

AmeliaWatson

24 november 2009 19:34

Vilken jättefin pläd det där ser ut att bli! =o)

http://marianova.com/users/ameliawatson/blog

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards