Alla inlägg den 19 november 2009

Av Mia - 19 november 2009 21:13

...irritationsoment; alla korttänka kollegor jag har, med platta och enkelspåriga tankar och värderingar.


Dagens glädje; det lutar starkt åt att vi får tillbaka vår gamla chef snart!


Utvecklingsdag med jobbet idag, alla assistenter och alltså jag blir skrämd hur mycket ogenomtänkt och egoistiskt som trillar ur folks munnar. Hallå, vi pratar om MÄNNISKOR som vi arbetar med, inte ens barn eller föräldrar eller vänner. Proffessionellt förhållningssätt? Vad är det? Försök läsa och ta till er text innan truten glappar!Tänk efter lite! Det är inte så att så fort en tanke far genom huvudet måste man delge resten av världen den.

Gudars så trött jag är på sånt... Inte vet jag, kanske dessa människor är både omtänksamma, sluga, genomtänkta, logiska och smarta när det kommer till annat men idag  blev jag och mina närmaste kollegor ganska chockade. Nu är tack och lov verkligen inte alla assistenter... korkade... inte många alls, men en par av dem jag mötte idag gav mig stora skälvan faktiskt. Så är det säkert på alla arbetsplatser. Några utav dem som höll i utvecklingsdagen uppträdde inte helt smart heller måste jag säga... Den gav mig inte mycket, tyvärr, när vi väl får komma på sånt här.


Tur att jag är så klok och smart och aldrig säger några dumma saker! ;-) Att inte jag höll i dagen istället! Haha!



Av Mia - 19 november 2009 21:06

...med andra saker att göra har jag högre upp på min lista, än att virka, men nu var det så roligt att jag inte kan låta bli! Jag bara funderar på vilket sekel den ska bli klar, det tar liksom lite tid. Och för att den ska passa in i vårt hem måste jag tapetsera om och köpa nya möbler, mattor och gardiner.

En del av mina foton är inte så bra kvalitet på som ni ser = mobilkameran.



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards