Alla inlägg den 15 november 2009

Av Mia - 15 november 2009 21:53

...att jag ska ha så svårt att släppa saker och ting som jag funderar över.

Det är inget allvarligt eller jobbigt på det sättet, men jag tror att någon är besviken över att jag inte gör det jag har åtagit mig, men det egentligen är orsakat av den personen själv. Och innan jag fått diskuterat det och pratat med den, maler det runt i huvudet. Jag är lite trött på att alltid hålla på så här, vad det än handlar om. Älta, älta, älta i hjärnan utan att egentligen komma någonstans, mer än ännu mer insnurrad i min inbillade sanning.

Jag kan ju ändå inget göra förrän tidigast i morgon, och det slugaste hade ju varit att lägga tankarna åt sidan nu då, och väntat tills imorgon, men det går inte alls. Måste fundera på hur det ska lösas och hur personen i fråga tar mitt förslag till lösning.


Bättre att läsa Moa Martinssons Mor gifter sig, vilket är boken i vår lilla bokcirkel denna gång!

Bokcirkelsväninnor! Jag har ett förslag till nästa gång! 2009 års nobelpristagare i litteratur vill jag läsa; Herta Müllers Hjärtdjur. Kom ihåg det om jag har glömt när vi ses! :-)


Men nu, Moa here I come!

Av Mia - 15 november 2009 19:37

...på gång igen, det är riktigt roligt att sticka igen ju! En julklapp till någon ska det bli.

Dator, clementin, fjärrkontroll och te inom räckhåll , det är en soft dag idag....


MMS-bloggning  

Av Mia - 15 november 2009 16:40

...utmaning har jag fått.

Jag ska försöka skriva ner tio saker ni inte visste om mig. Det är ju svårt, tio grejer som ingen av er som läser vet om.... så det blir tio saker varav någon känner till en sak, en annan ett par saker...


Lets go:

  • 1. Jag har i fobi-light för blött hushållspapper, tycker det är äckligt

  •  2. Bland de allra bästa böckerna jag läst är "lilla huset på prärien"-serien

  • 3. Sean Penn är ett av mina "hatbojekt" i filmvärlden.

  • 4. Hos oss är stearinljus och värmeljus hårdvaluta. Bränner lätt 15 vanliga och 30 värmeljus en kväll, varken billigt eller miljövänligt.

  • 5. Har ett litet ärr i mungipan där läkaren slant under en operation när jag var 12 år.

  • 6. Lärde mig när jag var liten, att glass kan trösta stora trauman, till och med när man hittat ihjälbitna kattungar.

  • 7. Är nässprejs-narkoman periodvis

  • 8.  Har sett Dirty Dancing över 30 gånger, men nu var det länge sedan sist.

  • 9. Drömmer om att åka på en månadslång (eller längre) resa till och runt i Indien

  • 10. Funderar på att ta jägarexamen 

Av Mia - 15 november 2009 15:58

...har jag gjort klart och fotat utmaningen som Lisa har gett mig! Blommig var ledordet och när man ser på min LO kan man inte riktigt förstå hur den kunde ta sådan tid! Men det var något med dekorationerna jag inte fick till, jag ville inte ha för mycket då jag var rädd det skulle ta för mycket fokus från fotot.

Och så råkade jag sätta rubriken på fel ställe så jag var tvungen att tänka om.

Men nu är den här! *L*


 


Och hoppsan, så liten bilden blev... jaja, nu är den i alla fall klar! Kul med en utmaning som lätt så enkel men som ställde till det i skallen på mig!

Av Mia - 15 november 2009 01:35

...mig att det skulle bli en tidig kväll, men som vanligt blir inte saker som jag planerar! :-)


Jag har suttit uppe med en julkaleder-swap som jag är med i. Det går ut på att vi är 25 stycken som slår in scrapsaker för 10 kronor i 24 olika paket, sedan skickar vi det till vår swapvärdinna, där hon sorterar så vi alla får ett paket från varje deltagare, och sedan kommer det hem 24 fina paket med spännande överraskningar som vi ska öppna allt eftersom. Vi får väl se om jag kan hålla mig, sist gång jag var med öppnade jag alla på en gång. Jag är inte mycket för att hålla på överraskningar precis!


23:orna var mina!

 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards