Alla inlägg under april 2008

Av Mia - 30 april 2008 11:09

Hur firar ni Valborg?

Jag ska fira den med bror och syskonbarn (och eventuellt bihang), söte sambon jobbar och det är ju trist...


Det blir nog inte någon eld och några fyrverkerier i år, utan vi grillar väl och har det lite mysigt tillsammans!
Det ska bli härligt att tillbringa lite tid med brorsbarnen igen!


När vi var små åkte vi alltid till en speciell majbrasa ett par mil från vårt hem, till en liten, liten ort i Dalsland. Undra varför vi åkte dit egentligen....

Det var ju närmare ner till "stan", men det var en vacker brasa, på en flotte mitt i damen/sjön som låg i samhället.

Körsång och fyrverkeri var det också förstås!

Av Mia - 30 april 2008 10:59

..tar det mesta av mina lediga dagar just nu! Min bror måste ju jobba emellanåt och fortfarande behöver hundmamman ha lite stöd i sin nya roll.

Hon verkar lite småtrött på valparna redan och vill så gärna ha lite människosällskap!

Mini som vi kallar den allra lilla minsta valpen är ett bekymmer för oss alla engagerade. Han växer så dåligt, och i takt med att hans syskon blir tjockare och fetare knuffar de undan honom från spenarna. Vi försöker lägga till honom, se till att han snuttar, vi har köpt stödmat som han inte alls vill ha och vi oroar oss som bara den!

Igår var vi till veterinären med alla (det var ju inte så enkelt som att bara ta med sig Mini precis) men hon kunde inte se något fel på honom, utan det är bara att avvakta och se. Kanske kommer han igen, kanske växer han till sig. Han verkar ganska pigg och alert för övrigt.
De är ju bara en vecka gamla, men när han syskon har vuxit från 300 gram till 700 gram och han bara pendlar lite upp och ner från sin födelsevikt.


Man har ju nu tagit den här lille till sitt hjärta förstås, mer än de andra och värnar så om honom.

Så nu är det dags att åka upp dit, försöka stödmata honom och se om han har ökat i vikt.

Nu är det mitt skift som börjar!


Av Mia - 22 april 2008 14:33

I alla fall kan man tro det när man ser de små pipande liven!

Mobilfoto, därav den dåliga bilden!

Av Mia - 22 april 2008 11:02

...väntade på mig när jag kom hem från Edinburgh! Kul, kul!

Jag hade tipsat några vänner om Yankee Candle, och som tack för hjälpen blev mitt namn draget för tredje vinsten!

Kanske var det inte min favoritdoft på ljus, men det är ju roligt att vinna! Det händer inte alldeles för ofta!


Så, mina vänner.... Kanske får ni ännu ett mail om vilka fantastiskt ljus Yankee Candle säljer! För att jag ska få var med i ännu en utlottning! *L*

Men det står ni väl ut med?

Av Mia - 22 april 2008 09:32

Brors söta gråhund Raisa, har äntligen nedkommit med sina valpar. Sju stycken blev det och min dag idag består av att bara se till att de alla mår bra. Och jag blir förstås orolig och nervös för att missa något, för att någon inte ska få tillräckligt med mat, att Raisa inte mår bra.... Men just nu är det tyst, det borde innebära att ingen av dem är hungrig...

Eller så har hon legat ihjäl dem....

Av Mia - 20 april 2008 19:24

Hemkommen från en härlig resa i till Edinburgh är jag tillbaka i vardagen. Har till och med hunnit jobba!

Min dator är på reparation så jag får knycka min sambos då och då!


Nu blir det bloggsurfande i flera timmar!!

Vi ses!

Av Mia - 7 april 2008 23:30

..i hjärtat har jag plockat bort alla era kommentarer. De som betydde så mycket för mig, men under kommentarerna låg det länkar till era bloggar, och jag ville minimera den skada som en störd person verkar försöka åsamka runt om.

Jag tar definitivt avstånd från allt hon skriver, och jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att ni inte ska bli mer drabbade!

Framöver kommer jag godkänna kommentarer som inte har någon länk i signaturen, och de som har länk, kommer jag förstås att läsa och följa tillbaka, men för er skull kommer jag att låta dem förbli opublicerade.


Jag önskar jag kunde göra mer för att ni skulle slippa bli indragna i den här stormiga karusellen... och jag är framför allt väldigt ledsen att ni blivit drabbade av en människas bitterhet mot mig.


Jag har INTE cancer, jag ska DEFINITIVT INTE opereras.... barn vill jag ha, men det vill min sambo också....


Troligen kommer jag ligga lågt med bloggandet ett tag.... men jag kommer att leta upp er så gott jag kan!
Kram till er alla!

Av Mia - 7 april 2008 20:19

...om nu någon har fått information om att jag har fått cancer, så har jag INTE det. Oroa er inte! Det gör inte jag...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards