Alla inlägg under april 2008

Av Mia - 2 april 2008 22:33

..Nejma i Marocko kan man läsa om "projektet" ordlös onsdag....

För de som har blogg, för de som gillar att fota, för de som brukar blogsurfa....


Av Mia - 2 april 2008 00:05

...jag bara måste...

Jag måste lägga ut min idoler! Mina och Kusins idoler!!

Whitesnake!

Ja, jag vet, alla tycker inte de är så bra men VI gör det!!!


Av Mia - 1 april 2008 22:51

...min vän, var är du?



Jag är förtvivlad! Jag vill så gärna köpa Anne på Grönkulla, hela serien av böcker och den går inte att få tag på!! Dock har jag lagt bud på första delen på Tradera, så det blir lite detektivarbete att få tag på resten av delarna.
Jag läste dem när jag var liten, och jag fullkomligt älskade dem! Men nu är det tydligen inte lätt att få tag på dem.

Lilla huset på prärien är/var mina absoluta favoriter och som tur var har önskade jag mig alla delarna under min barndom, så de har jag redan. Tur som sagt, för de går heller inte att få tag på, i alla fall inte via Adlibris eller Bokus….

En del saker vill jag bara ÄGA! Eller, snarare,  jag vill äga det mesta som finns! *asg*


Av Mia - 1 april 2008 22:46

..som far runt på Internet; en minnesstund över mitt liv...



För 5 år sedan hade jag precis fyllt 32 år, jag och sambon (nu för tiden alltså) pendlade mellan varandras hem så fort vi var lediga. Min pappa hade några månader tidigare gått bort och sorgen var fortfarande svårt och tung att bära.


För 10 år sedan hade jag precis fyllt 27, jag var arbetslös och gjorde någon slags praktik på Datorteket här i staden. Tillsammans med min mamma, moster och lillebror hade jag bokat en resa till London som jag såg oerhört mycket fram mot!


För 15 år sedan hade jag precis fyllt 22, jag studerade till socialpedagog på högskolan och gjorde just då praktik på BUP-akuten. Jag hittade nya vänner som blev mig nära och helgerna tillbringades oftast på krogen. Jag hade flyttat hemifrån för 6 månader sedan, med resultatet att jag hade hotellverksamhet för alla möjliga vänner på helgnätterna! *L*


För 20 år sedan hade jag precis fyllt 17, gick fortfarande på Barn – och ungdom på gymnasiet, skapade lite nya vän-relationer och praktiserade på dagis under våren!


För 25 år sedan hade jag precis fyllt 12, och jag låg inlagd på sjukhuset under våren för att operera bort polyper i näsan. Det var otäckt tyckte jag, men när operationen väl var gjord sov jag hela dagen. Minns bara att min pappa satt hos mig under eftermiddagen då få gångerna jag vaknade, mamma hade varit med mig under operationen. Farmor var så snäll och kom med semlor, men jag ville inte ha något förstås, förrän dagen därpå! En klocka fick jag av mina föräldrar för jag hade varit så duktig. På den tiden fick man ligga inne nästan en vecka för en sådan operation, undra hur det är idag. Och så var jag fortfarande sprudlandeglad över min lillebror som nästan var ett år, och som var det jag hade önskat mest av allt i flera år!


För 30 år sedan hade jag precis fyllt 7 år, och faktiskt har jag inte någon aning om vad jag gjorde mer än att jag gick i första klass, och var kär i en pojke i min klass. Jag berättade det för min kompis och hon skvallrade för honom…och vad gjorde han? Började gråta!! Det var ju inte så roligt….


För 35 år sedan hade jag precis fyllt 2 år, var stolt storasyster till min lillebror 6 månader, vi hade nyligen flyttat till landet och jag hade hittat min första och bästa vän!


Av Mia - 1 april 2008 21:47

...läser och läser... jag vill också ha en spark...

Av Mia - 1 april 2008 21:44

...bara lägga ut en liten länk till Björn Gustavsson! Han förgyller mitt liv ibland! *L* Snacka om att lägga korven där man tycker den passar bäst! Haha!



Av Mia - 1 april 2008 21:41

är LÅNG!!
Här är min tolkning:

Här är låååååång hall, min lååååååånga hall! *L* 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards