Alla inlägg under oktober 2006

Av Mia - 30 oktober 2006 09:23

...blev det i alla fall, nästan en hel timma igår. Till och med älskade sambo gick med! Det var strålande fint ut men kallt, det känns verkligen att hösten till slut har dragit in på allvar.Tog några kort men som alltid tycker jag det är svårt att få till kort så att de förmedlar vad man verkligen ser och känner. Jag hade velat ta lite mer kort på de vackra fruktträden som finns i trädgårdar just nu, men det känns lite dumt att stå brevid någons privata träd, alldeles utanför staketet och trixa med kameran. De skulle säkert komma ut och skälla på mig, så jag smög lite med fotograferandet.Visst blev det taco och chokladpudding sedan! En syndig dag, men ack så gott. Dock blev det inget One Three Hill, då det var slut för säsongen, och det hade jag glömt.Jag sydde inte så mycket heller.... Jag var mer sugen på att sticka men garnet tog slut. IGEN!! Att jag inte kan plocka med mig tillräckligt med garn för att få sticka så länge jag vill, korkat. Men jag plockade fram min lilla tomtelöpare och sydde på, nu är nästan halva den klar! Har ju en duk med samma motiv på också men det får nog bli nästa år. Julen närmar sig ju med stormsteg, så jag hinner nog inte med den också. De är så söta, med lite annorlunda motiv. Men jag är SÅÅÅÅ förälskad i de små tjocka tomtarna.

Av Mia - 29 oktober 2006 09:54

Igår var det marknad här i stan och naturligtvis handlade jag en hel del saker som jag bara MÅSTE ha! *L* Bl a ett par underbara rosa fårskinnstofflor som ni ser nedan. Jag har redan tassat runt i dem hela morgonen, och det var så skönt. Vi hade nämligen bara 17 grader varmt här när jag vaknade imorse. Broderigarn kan man aldrig få för mycket av så det inhandlades också tillsammans med ett nytt hardangerbroderi. Bäst att samla på sig inför pensionen, för sedan har man väl varken tid eller råd att ägna sig åt inköp. Då skall all tid läggas på att göra färdigt det jag tidigare påbörjat antar jag!Vi sprang på ett marknadsstånd med böcker också och det var kul! 30 kronor boken kostade det och jag köpte bl a Ondskans tid~Chanrithy HimMarie-Antoinette ~Antoina FraserTydligen står samma man och säljer böcker på vår månadsmarknad också för det mesta, så det kommer nog kunna bli lite fler besök där! Naturligtvis köpte vi lite filmer också, min sambo är ju halvt filmtokig! jag köpte dock bara två; Hotel Rwanda och Lovesong for Bobby Long. Nu är det bara att hoppas att de är bra! Strålande solsken ute och en sovande sambo... Tror jag tar med mig kameran ut och tar en liten höstpromenad.Käraste mamma och en väninna kommer hem till mig i eftermiddag. Lite tacos och lite syande, tillsammans med One Three Hill på tv:n, låter väl som en bra eftermiddag. Bäst dock att gå ut och få lite luft innan dess!

Av Mia - 25 oktober 2006 11:59

Var igår iväg till handarbetsbutiken och köpte mig garn till en alldeles underbar poncho! Bild finns hos Garnstudio.


Jag tog inte med mig allt garn hem, jag tyckte det var för mycket och för dyrt, men det tog en timma ungefär, sedan var garnet slut så det blir till att åka iväg och hämta hem resten senare under dagen.
Den är oerhört rolig att sticka; tre trådar på stickor 20 och det går verkligen undan!

Härom veckan stämplade jag kort tillsammans med min kära mor och moster och för en gångs skull kände jag mig både produktiv och nöjd med vad jag skapade!
Nu ser jag fram mot mina ny julstämplar och tillbehör till julkorten så jag kan komma igång med dem.
Mest av allt ser jag dock fram mot att försöka få ordning i mitt skaparrum! Jag behöver verkligen en plats speciellt för mina hobbysaker, det funkar inte så bra att dra dem fram och tillbaka till vardagsrummet!

Nedan bilder på mitt nya projekt och ett utav korten!

Av Mia - 25 oktober 2006 11:07

Äntligen har jag då fått till en blog. En blog som kommer handla om mitt pysslande, mitt läsande, mina hobbies... En del foton tror jag. Främst är den till för mina nära och kära men alla är välkomna hit till mig!!!

Tidigare månad - Senare månad

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2006 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards