Direktlänk till inlägg 29 oktober 2006

Höstmarknad

Av Mia - 29 oktober 2006 09:54

Igår var det marknad här i stan och naturligtvis handlade jag en hel del saker som jag bara MÅSTE ha! *L* Bl a ett par underbara rosa fårskinnstofflor som ni ser nedan. Jag har redan tassat runt i dem hela morgonen, och det var så skönt. Vi hade nämligen bara 17 grader varmt här när jag vaknade imorse. Broderigarn kan man aldrig få för mycket av så det inhandlades också tillsammans med ett nytt hardangerbroderi. Bäst att samla på sig inför pensionen, för sedan har man väl varken tid eller råd att ägna sig åt inköp. Då skall all tid läggas på att göra färdigt det jag tidigare påbörjat antar jag!Vi sprang på ett marknadsstånd med böcker också och det var kul! 30 kronor boken kostade det och jag köpte bl a Ondskans tid~Chanrithy HimMarie-Antoinette ~Antoina FraserTydligen står samma man och säljer böcker på vår månadsmarknad också för det mesta, så det kommer nog kunna bli lite fler besök där! Naturligtvis köpte vi lite filmer också, min sambo är ju halvt filmtokig! jag köpte dock bara två; Hotel Rwanda och Lovesong for Bobby Long. Nu är det bara att hoppas att de är bra! Strålande solsken ute och en sovande sambo... Tror jag tar med mig kameran ut och tar en liten höstpromenad.Käraste mamma och en väninna kommer hem till mig i eftermiddag. Lite tacos och lite syande, tillsammans med One Three Hill på tv:n, låter väl som en bra eftermiddag. Bäst dock att gå ut och få lite luft innan dess!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2006 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards