Alla inlägg under december 2006

Av Mia - 29 december 2006 20:42

...är det fyra år sedan bästaste pappa dog. Jag var iväg på graven och tände ett litet ljus och det värmde i mitt hjärta att se ett annat ljus stå där och brinna också. Det är fler än jag som tänker på honom och saknar honom..."Det sägs att bara tiden går, så ska den läka alla sårsom sorgsna hjärtan glömmer.Visst är vårt minne ofta kort, men att en när och kär gått bortär nåt man aldrig glömmer.En tröst för den som lämnats kvar, är hoppet som ens hjärta hartrots tårarna man gråter.För himlens eget löfte är, att älskar man varandra härså möts man en gång åter"~Atle Burman~

Av Mia - 27 december 2006 12:58

... har passerat och snart december och 2006 också. December har som vanligt varit halv hysterisk med allt jag har velat göra och hinna med. Nästa år ska jag börja 1:a oktober med alla mina förberedelser!! *L* Julafton var som vanligt när det gäller min familj och släkt. Det tenderar att bli oerhört stojigt och röjigt, och betänk då att hälften av alla medlemmar verkar ha grava problem med överaktivitet och frustrationstolerans plus hetsigt humör... Föreställ er hur julafton då såg ut!!Men vi hade trevligt och kul som vanligt i alla fall och fjäskar man med barnen och ger dem tv-spel i julklapp så har man eliminerat några potentiella slagsmål!Maten var oerhört god och åt gjorde vi så vi blev väldigt mätta igen....Gran har jag i år för första gången på länge och jag är så glad för den! Det var svårt att få till en bild på den som visar hur fin den är men ni får hålla till godo med bilden nedan.Skapat har jag gjort en del, men en del projekt ska bli presenter så de kan jag inte visa här, några har jag gett bort innan jag kom på att jag skulle fota dem, men det kan jag väl lösa frampå kanske.Just nu försöker jag njuta av ledighet och att jag inte har några måsten just nu. Mer än det vanliga förstås som städ och tvätt och matlagning och sånt....

Av Mia - 9 december 2006 11:07

...klart du hinner göra några sådana tofflor innan jul! Jag stickade dem på en eftermiddag på jobbet! Bara att gå till butiken och köpa garn! *L*Jag stickar just nu vantar också och det är jättekul, bild kommer att komma så fort jag har bett mamma sy ihop dem.... det är hon som är min privata sömmerska när det kommer till att montera stickningar, jag gör det inte bra!!Äntligen har jag fått till min krans också! Eftersom mina brorsbarn tog med sig den kransen jag/vi gjorde hos lilla moster för några veckor sedan fick jag ju göra en ny, som nu hänger på vår dörr och välkomnar våra gäster.Välkomna att se den IRL!

Av Mia - 9 december 2006 11:05

...har jag bild på! Visst är hon väl gullig vår lilla sötis!

Av Mia - 5 december 2006 23:26

...bara flyger iväg och vips är det december och mindre än tre veckor kvar till jul. Varför lär jag mig aldrig, jag ska starta med alla förberedelser och roligheter i november det är INTE för tidigt!
Veckorna framöver är fulltecknade med roliga saker och en del måsten.
I söndags bakade jag pepparkakor med brorsbarnen. En liten deg, ivriga barn och tjocka pepparkakor, sedan var det klart. Det var lagom länge, ingen av oss hann tröttna.
Det luktade så gott, av nybakade pepparkakor! Ännu en juldoft som gör så gott för själen.

På kvällen var vi sedan på julbord på Ronnum; rara mamma, sötaste sambon, stora starka lillebror och så de två små vildingarna. Tur att det var gratis för barnen, det hade blivit dyra två prinskorvar, en köttbulle och fem knäck för den ena samtfem hela rödbetor och lite godis för den andre.... Det var deras måltid.
Vi andra åt som vanligt alldeles för mycket; sill, lax, korvar, skinka, rostbiff, potatissallad, mimosasallad, rödbetsallad och annat kallskuret i långa rader, för att sedan gå över till det varma.
För att inte tala om efterrättsbordet! TUR att jag såg till att ha sparat plats till det! Mums var det!

Mina fina små stickade tofflor är klara! Se nedan, men undvik mina bleka ben! Fast de syns nog inte så mycket utan smälter in i färgen på mattan, typ grå...
De är verkligen jättemysiga att ha på sig, och de var fantastiskt roliga att göra!
Jag har lite nya projekt på gång, men något av det kan komma att bli julklappar så jag visar inget förrän efter jul.

Lilla Saga mår ganska så bra, hon är mycket tuffare och inte så blyg längre. Dock är hon fortfarande kräsen i maten.
Det enda som funkar att ge henne är kyckling eller tonfisk, blandat med fil eller någon grönsakspuré.
Visst äter hon annan mat men den kräks hon upp efter någon timma så det är väl ingen idé att ge henne!
Så Moster! Om morfar skaffar katt har vi en del mat här som den kan få ärva! *L*

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards