Alla inlägg under april 2008

Av Mia - 7 april 2008 15:50

.... vill jag göra!

Jag är så himla glad för alla besök och kommentarer gjorda i min blogg, ni är snälla och goa, och jag tycker det är så roligt att se hur ni faktiskt engagerar er i det jag skriver och läser.

Om jag någon gång kommer att uppleva en kommentar otrevlig eller sårande, så kommer jag att; antingen inte publicera den, eller så kommer jag att ta kontakt med personen ifråga om det går och fråga vad han/hon menade.


Det jag inte kommer att göra, är att beklaga mig för någon annan och låta den springa  mina ärenden. Det är i så fall helt gjort på deras eget bevåg och grundat på deras egna tolkningar och fantasier!


Hoppas jag ingen skrämmer, men det finns orsaker till att jag tar upp detta, och jag vill inte att ni ska missförstå mig!

Av Mia - 6 april 2008 09:52

...är det imorgon! Två av mina väninnor (vi som brukar sy) ska träffas imorgon. Den ena fyller dagen innan mig, så vi brukar slå ihop firandet! Förra året gick vi ut och åt med väninna nr 3, men i år funkade inte det, så vi tar en lyxigare syförmiddag istället!

Sedan tänkte mamma och jag åka ut och handla lite smågrejer till mina brorsbarn. Ni vet, pappor är inte alltid så bra sånt, så då får farmor rycka in och faster följer med som hjälp...

Det är tråkiga saker men sånt man behöver ha på landet; gummistövlar, gympadojor, "slarvbyxor" och sånt...

Det var annat hon ville ha hjälp med också lilla mamma, men det minns jag inte...


Sen är det gympa på kvällen! Dagarna går i ett, hela tiden! *L* 

Av Mia - 6 april 2008 09:49

...det? Det kan inte vara möjligt men jo minsann! Från att ha spöregnat när jag gick upp har det gått över till SNÖ. Blask i och för sig, och det är plusgrader så det lägger sig inte men iaf!

Dessutom ska jag PROMENERA till jobbet idag.... ungefär en timmas promenad, med tung ryggsäck på ryggen. Nice, nice...

Om jag inte kan ringa till mamma på hennes jobb och fjäska och be att hon hämtar mig. Hon gör det ibland, när hon har möjlighet, men det är ju inte alltid på det viset, speciellt inte när man jobbar med människor. Men en liten rast tycker man ju att hon borde ha! *hållertummarna*

Av Mia - 5 april 2008 23:52

...hos bror idag gick så fint så! Och det var så gott! Grillad rådjurssadel, potatisgratäng, en stor härlig sallad och ett kanongott rött vin till!

Lek och bak med syskonbarnen och massa varma kramar!

Sämre kan man ha det!

Av Mia - 3 april 2008 02:34

...Perelli har verkat som en plastig trist blåst människa, men så lyssnade jag på hennes medverkan i Sommarpratarna (heter det väl inte numer, men Sommar i P1) och tyvärr (*L*) måste jag säga att hon låter oerhört sympatisk där...

Varför har hon ett sätt som får mig att uppleva henne som en ytlig plastikbrud?
Tur man kan ändra sig emellanåt!

Och jag tycker låten till Eurovision Song Contest är jättetrevlig, jag blir så glad av den, även om jag höll på BWO! 

Av Mia - 3 april 2008 01:27

...är, att vissa delar av mitt liv just nu skulle visa sig vara en (mar)dröm....

Av Mia - 3 april 2008 01:10

...beställa en hel massa stämplar, papper, dekorationer, färger... Varför vann vi inte massa pengar på V75 i helgen, jag hade onekligen behövt det! Fast söte sambon tror inte på mig när jag säger att jag är i behov av pysselgrejer. Han förstår inte det här tror jag, det är klart jag BEHÖVER dem, det är inget som jag bara vill ha.

JAG BEHÖVER DEM!!

Av Mia - 3 april 2008 00:49

...var det att dricka lite vin ikväll när man har jobbat extra....

Sitta och surfa lite, prata med sötaste sambon om allt vi har att fundera på... Jag är förvånad över hans medkänsla och djupa tankar som är lite svårt för honom att delge ibland... *in love* 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards