Alla inlägg den 5 november 2009

Av Mia - 5 november 2009 23:08

...kanske förstår, att jag mår en hel massa mycket bättre idag! Till och med så mycket bättre att jag orkade åka och simma med mamma!

Jajamän, så är det idag!

Av Mia - 5 november 2009 22:58

...med väninnorna har det varit idag. Många glada skratt idag, på varandras bekostnad! Det låter elakt, men vi har en tuff och rå men hjärtlig jargong. Inte alla förstår sig på oss när de hör hur vi bemöter varandra. Men roligt har vi för det mesta!


Jag sitter och syr på överdrag till stolsdynor, i lappteknik. Sexkanter blir det, handsydda faktiskt. Nu funderar jag på om jag ska måla om stolarna i vitt... Nu är de i någon björk eller annat ljust träslag, omålat. Det är klart att de är i samma träslag även om jag målar om dem, men de är vita istället. Det är små nätta stolar med runda sittdynor, jättesöta är de. Min farmor hade dem i sin lägenhet och det är roligt att ha dem här nu.


Jag har även fått en gungstol efter min faster. Eller ja, den kommer från början från min farmor den också och jag har alltid älskat den gungstolen. Min farmor broderade eller sydde inte något större, men en dyna till gungstolen broderade hon, och den har jag också i min ägo nu. Det är jätteroligt att ha dessa minnen från henne!

Gungstolen är dock grön, och jag funderar allvarligt på att måla om den också... Är det någon som hållit på med att måla om möbler? Är det svårt och jobbigt? Vad ska man använda för färg? Förarbete? Alla tips är välkomna!


Nu när vi ska bo kvar här (ett tag i alla fall *L*) kan jag börja planera igen!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards