Alla inlägg den 22 november 2009

Av Mia - 22 november 2009 22:20

Japp, dags igen, så nu kör vi ett litet fotomaraton! Glad


Morgonen börjar som vanligt med medicinutdelning, jag är rena apoteket!

Regnar gör det, ett riktigt ruskväder idag, men nu är jag på väg till brorsbarnen och lussebullsbak!

Receptet glömde jag hemma, tur att google finns!

Baket är igång, vi blandar jäst, degspad och saffran, och jag är glad att vi har en gammal assistent efter farmor så jag slipper knåda själv...

Brorsdottern älskar att baka, så vi passar på att göra hallon (jordgubbs)grottor när det jäser. Hon är inte lika noga med att äta kakorna dock, och det är ju kanske bra.

Knådande och rullandet är igång, brorssonen var med en stund, sedan hägrade något dataspel tror jag.

Jäsning! Det tar låååååång tid att baka bullar och sånt....

Gullviva kallas tydligen de här jättelussebullarna. Brorsdottern är stolt och nöjd över sin.

Kejsarinnan har varit ensam ganska länge och är hungrig. Bevakar vare steg jag tar.

Under ett par timmar var vi iväg och lämnade julpaketen till Lettland.


Kom hem och tog hand om mina orkidéer, de blommar fint nu, några av dem.

 

Det är mörkt ute, det närmar sig advent så jag har satt upp mina fina elektriska blockljus jag fått av mamma. Perfekta att ha på något ställe där jag inte befinner mig just då.... köket till exempel.

Jag slappar framför tv:n och virkar lite, det går framåt med pläden men det är egentligen inte alls den jag ska änga mig åt.

Tänder lite ljus för att hålla den ruggiga kvällen utanför fönstren.

 

Bestämmer för att krypa ner i soffan och se en av filmerna, och sedan blir det nog natti natti. Slut på mina bilder för idag alltså!


 

Av Mia - 22 november 2009 21:26

...känner jag mig idag. Jag har legat i i helgen! :-)

I fredags var det bandy, Vänersborg vann solklart och det behövde de, och jag *L*

Sedan sov jag över hos min bror och hans barn, för lördagen skulle tillbringas arbetandes inne i huset. Av det blev det inget, utan barnen åkte skridskor istället, medan jag tittade på. Deras far åkte också, typ tio minuter. Tyvärr vet jag inte var mina skridskor är för tillfället, och det var synd, jag blev så sugen på att åka lite.


När vi kom tillbaka hem röjde vi hyfsat i ordning i barnens rum, nu ska det bara ordnas värme så kan de ha var sitt rum istället för att sova alla tre i samma. Pappan deras vet jag inte var han ska sova förstås, han får väl flytta mellan barnens rum för än är hans sovrum inte beboeligt. Det blev en lång dag, riktigt lång dag.


Idag har vi bakat lussebullar och hallongrottor, och det tog mycket längre tid än vi ränkat med, så denna dag blev lång också, och jag känner mig lite trött och sliten nu. Det är ju så, att när faster är med barnen så lämnar de henne inte direkt ifred utan det blir väldigt intensivt. Jag har ju sedan de var bebisar gett dem min fulla uppmärksamhet när jag hälsar på och det är lite svårt att få det ur deras skallar nu när de är äldre. Jag får väl skylla mig själv, men jag tycker det är väldigt roligt att hitta på saker med dem. Ibland blir det lite för mycket bara....

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards