Alla inlägg den 28 november 2009

Av Mia - 28 november 2009 21:53

....bra dag idag. Dels har jag ont som satan i vad jag tror är lymfkörtlar bakom örat, kanske kan det bero på en eventuell infektion på gång, inte vet jag, ont gör det i alla fall. Så det blir snart sängen känner jag.

Sen hela dagen på jobbet har jag stört mig som attan på kollegor som inte gör det som de är ålagda, vanliga dagliga rutiner, utan är slappa som små... vad som nu är slappt, drönare.

Jag försöker tänka på det som jag läst Kaj Pollack säga "besvärliga människor kommer i din väg för att du ska ha något att öva på" (vem som nu avgör vilka som är "besvärliga")

Och så har internet funkat apdåligt idag, uppkopplad fem-tio minuter sedan nedkopplad. Trist och frustrerande.

Stickandet har gått uselt, jag fattar inte mönstret, det är på norska, men jag har stickat samma sak två gånger innan och det fungerade, så jag undrar jag vad som är problemet nu. Kanske fel på mönstret när jag gick upp i storlek?

Jag har ätit alldeles galet och sjukt mycket. Tröstätande?

Det är lite träligt att vara hemifrån när jag inte mår så bra, hade gärna kurat ihop mig i soffan med make och Kejsarinna.

Katastrof på tv, jag som inte är så förtjust i dessa tävlingar och annat, som Dansbandskampen och Robinson.


Vad är det som är bra då? Jo, vi har mer pengar över än vi trodde denna månaden när alla räkningar är betalda, visade det sig när maken (som fixade betalningarna denna månad) sms:ade. Skönt en månad som december som tenderar att kosta mer än andra.

Jag har en bra bok att läsa nu när jag lägger mig. Tror jag, jag började på den igår och kom inte mer än 29 sidor, men den verkar bra ändå.


Skönt att imorgon är en annan dag, och då far jag till Norrköping, tillsammans med mamsen! Julbord på Reijmyre Gästgiveri och shopping, krama på lillebror och se något annat.


Och så är det första advent! Härligt, mysigt och vackert. Jag har inte riktigt hunnit färdigt hemma men nu är jag ju borta tills på onsdag så då får jag fixa resten. Prioriterade ju brorsbarnen igår.


Vi får väl se om jag hinner blogga något! *L* Tror jag har svårt att hålla mig härifrån!

Natti, natti!

Av Mia - 28 november 2009 16:39

... funkar asdåligt för mig idag, så nu blir det andra aktiviteter en stund. Jag blir nedkopplad ver tionde minut ungefär och det är så tråkigt.

Kanske återkommer jag senare om det funkar bättre, jag är ju lite internetberoende tror jag!

Av Mia - 28 november 2009 16:35

...att umgås med mina brorsbarn hade jag en stund igår. Speciellt brorsonen som tillbringade några timmar hemma hos oss med syster yster var på kalas. Visst, mesta delen av tiden ägnade han åt dataspel, men vi hann också med att slå in julklappar som de hade köpt till delar av släkten.


Det är så mysigt att få rå om dem själv ibland, och speciellt när det  bara är en av dem med, det är så ofta som båda är med hela tiden och då hinner jag inte riktigt engagera mig i dem som jag vill.
Julstämningen börjar infinna sig!


 

Av Mia - 28 november 2009 15:44

...besked fick vi igår, en bekant till oss har fattade det tragiska beslutet att avsluta sitt liv i veckan.


Det påverkar mig oerhört mycket, även om vi inte direkt umgicks, men det var en vän till min bror som vi träffade lite då och då.


Detta tragiska ger mig en påminnelse, att faktiskt ta vara på varandra, ägna tid åt dem vi älskar, bry oss om varandra, för vi vet inte hur morgondagen ser ut. För någon av oss....

Så ta hand om varandra, och gläd er åt dem ni har runt er!


I kväll tänder jag ett ljus för vår bekant, önskar att han har funnit den frid han har sökt länge.


 

Ljuslåga


Av Mia - 28 november 2009 15:27

...av blommor och dekorationer gillar jag att göra nu i adventstider och ställa ut här och där i lägenheten. Hyacinter är hårdvaluta här hemma hos mig, jag bränner ett antal kronor på dem under december. Men så köper jag sällan blommor till mig själv under resten av året, möjligen någon enstaka orkidé. Jag njuter av de hoyor och orkidéer jag har hemma. Nu räknar jag då inte med balkongen, den går under ett annat konto!


Det är otroligt njutningsfullt att gå runt i lägenheten och här och där svepas in i doften av hyacint.


Ofta ger jag min kära mor någonting runt advent, hon ställer upp så mycket för oss barn så det är roligt att glädja henne. Inte brukar det vara något stort, men i år tänkte jag att jag skulle praktisera min kunskap som jag fick under floristkursen jag gick i våras, om någon minns det. Det fanns inte så mycket grönt att köpa i blomsteraffären så jag fick trixa och knixa lite.

Jaja, mamma tyckte den var fin i alla fall, det är det bästa med att göra egna presenter till henne, hon tycker det mesta jag gör blir bra, hur gammal jag än

blir!


 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards