Alla inlägg den 11 november 2009

Av Mia - 11 november 2009 21:35

...har vi handlat till idag kära mor och jag.

Vi brukar via Hoppets stjärna, skicka ett julpaket till en familj någonstans. Bland annat Vitryssland har det varit, och i år går det till Lettland.

Pasta, mjöl, konserver, choklad, kex, juldekoration, servetter, russin, shampo, tvål och annat smått och gott ska vi skicka iväg. Några personer ska det väl glädja. Dessa vardagliga ting som vi själva tar för givet, kommer att ge en familj lite guldkant på tillvaron i en annan del av Europa, under julen.

Ett paket till ska vi packa, med gosedjur och andra leksaker men det ska gå till ett barnhem.

Det känns bra att faktiskt någon gång tänka på någon annan, speciellt när vi i november och december handlar i överflöd till oss själva och våra närmaste.



Av Mia - 11 november 2009 21:24

...för brorssonen har jag varit på idag. Smörgåstårta och vanlig tårta, små bitar förstås, det går helt emot mitt LCHF-tänk som jag har planerat med att börja med denna vecka. Har väl gått sådär, men jag arbetar på det.



 

Vi pysslade lite julpyssel också, det är mysigt att få lite lugn tid med brorsbarnen, det brukar vara full rulle annars, med allt som ska hinnas med när vi ses.


Nu är det Greys Anatomy och lite vila, än är jag inte helt bra så och jag blir trött av att vara igång. Men kalaset kunde jag ju inte avstå förstås.


Det blir nog jobb till helgen också!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards