Alla inlägg den 31 december 2008

Av Mia - 31 december 2008 20:40

års sammanfattning. Listan har jag sett på flera bloggar.


1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag gifte mig! Och det är något jag inte vill göra om. Inte för att det inte var alldeles underbart för det var det, men för att jag vill förbli gift med min man!
2.Höll du några av dina nyårslöften?
Jag försöker undvika det, men det är väl det gamla vanliga som rinner genom hjärnan; bli hälsosammare, gå ner i vikt, njuta mer av livet, bli en bättre människa…. Jag höll nog inte något av dem….
3. Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, det flesta har redan alla barn de vill ha just nu verkar det som.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, vilket jag är oerhört tacksam för.
5.Vilka länder besökte du?
Skottland och Cypern.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Lite medvind i livet, några saker som jag önskar hårt men som inte verkar uppfyllas… Högre lön förstås…*L*

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Kanske framförallt 30/7 då vi gifte oss.

8. Vad var din största framgång 2008?Tja du, det vet jag inte… inte kärriärsmässigt i alla fall.

9. Största misstaget?
Att låta andra styra hur jag ska känna och tänka

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Tja, sjuk några gånger kanske i vanliga förkylningar och annat, inget allvarligt

11. Bästa köpet?
Alla mina pysselsaker som jag köpt förstås! *L*

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Typ hyra och sånt, inga stora inköp i år vad jag minns.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Självklart!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Allt med Europe och Mustasch, efter den roliga festivalen i Kilafors.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mer glad, men också mer irriterad….

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit hälsosammare förstås, som alltid. Engagerat mig mer i mina vänner.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit.

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2008?
Hos oss med halva släkten!

19. Blev du kär i år?
Kärare….

20. Favoritprogram på TV?Brothers & Sisters, Cityakuten, Desperate Housewives…. Bland annat…

21. Bästa boken du läst i år?
Jag tycker inte att jag läst några fantastiska böcker i år. Men det är klart sista delen i Millennium-trilogin var ju klart spännande att läsa, men inte något mästerverk i mina ögon… Jag får nog fundera på den här…

22. Största musikaliska upptäckten?
Miss Li, något som inte liknar det jag brukar lyssna på men jag gillar skarpt!

23. Något du önskade dig och fick?
Jadå.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Definitivt

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Var på stämpel- och scrapmässa

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ganska mycket tror jag, men därmed inte sagt att mitt år varit dåligt.

27.Vad fick dig att må bra?
All kärlek och glädje jag fick av mina nära och kära, familj, släkt och vänner.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, tja, jag vet inte om jag var så sugen på någon mer i år än något annat år. Brad Pitt finns ju på listan, Jon Bon Jovi…

29. Årets bästa konsert?
Jag hade velat svara Whitesnake, men så var det inte. Däremot var det många riktigt bra spelningar på festivalen i Kilafors.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Hmmm… har jag träffat några nya människor? Ja, det har jag ju, men tydligen inte någon som gjort något större intryck tror jag…. 
Av Mia - 31 december 2008 20:07

....känner mig som en riktig PMS-kärring idag....

Sur, arg, ledsen, lättretad... allt det där är ju bra när man är på jobbet! Tur jag är proffsig nog att inte visa det! *L*

Fast, jag har känt mig från och till så här det senaste. Smågrinig och lättirriterad. Det är inte riktigt jag. Nog för att jag kan bli förbannad och explodera, men det är just det, jag går inte runt och är grinig så ofta. Gnällig och kinkig.. det är inte så jag vill vara, det är inte sådan jag är egentligen.

Jag lipar åt lite av varje idag, det jag ser på tv, det jag läser, det jag tänker, det jag ser på internet.

Bra att jag jobbar, då har jag lite annat att göra emellanåt.


Av Mia - 31 december 2008 19:33

...jag var ju tvungen att gråta en liten skvätt innan filmen var slut, det är ju bara så....

Av Mia - 31 december 2008 19:28

filmerna är riktigt bra tycker jag, men det har varit lite dåligt med ögongodis.

Tills denne mannen dök upp....

Inte en kanonbra bild, men på film var han ju gudomlig! Det fanns inte många bilder på honom på nätet måste jag säga! Hur kan det komma sig? *L*

Nijas Ørnbak-Fjeldmose

Av Mia - 31 december 2008 17:09

...från mig, min brukare, Arn och den goda laxen! För det är dem jag firar nyår med idag. Maken jobbar och jag jobbar, det känns väl sådär, men vi är vana, och jag har aldrig varit en stor vän av Nyårsfirande.

Så nu till min vän Arn i riket vid vägens slut, ett par timmar, det ska bli spännande!


Hoppas ni alla får en alldeles underbart rolig och härlig nyårskväll!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards