Alla inlägg den 3 december 2008

Av Mia - 3 december 2008 13:17

...kan man alltid lyssna på via Sr:s webradio som jag gör, om man inte har en hel massa julskivor hemma (vilket konstigt nog inte jag har).

Dels finns det kanalen Bjällerklang vilken spelar den lite poppigare musiken, och så finns det Klassisk jul, som spelar precis som det låter, mer klassisk julmusik!

Skoj med lite "spets-kanaler", jul nu och schlager till våren, undra om det finns något säsongsbetonat där emellan?


Av Mia - 3 december 2008 12:35

...är nästan klara! Skönt det!

Har ni gjort dem än?
Vi köper inte så mycket julklappar längre, vilket är både skönt men trist.

Det blir mest till barnen i den närmsta släkten, och till mina fadderbarn (fadder genom dop alltså, inte via någon hjälporganisation) men de är ändå 10 stycken!

Allt är inte inköpt men så att säga färdigplanerat!


Maken och jag har bestämt att inte köpa något till varandra, utan lägga pengarna på konsertbiljetter (Whitesnake och Hammerfall) men jag skulle vilja köpa något litet... Det är ju så roligt att ge bort tycker jag, om jag kommer på något bra!

Av Mia - 3 december 2008 12:19

...med uppdateringar här är det just nu verkar det som.

Tiden rusar iväg alldeles för fort ju!
Förra veckan var mamsen och jag i Norrköping för att hälsa på min bror och julshoppa lite. Hela helgen har jag jobbat, i måndags var jag på Gekås i Ullared och handlade MASSOR! Det var så himla kul, men hälften av vad jag köpte var åt min andra bror och hans barn. Skickebud var jag liksom...


Igår hade vi en trevlig julavslutning på våra lunchsymöten!
Lite tidigt kanske, men det är svårt att få till dagar som passar oss alla och så vet vi ju också hur mycket vi har att göra inför jul så det var bäst att passa på!
Bytte julklappar gjorde vi och jag fick en underbar necessär och en sminkväska från Oilily av väninnan C och ett vackert halsband och armband av väninnan E, tillsammans med en visdomsords-bok som jag älskar.

Jag ska se om jag kan fota mina fina julklappar och lägga ut!


Och så har jag gått ner 2½ kg! HURRA!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards