Alla inlägg den 12 december 2008

Av Mia - 12 december 2008 21:44

...till den som har allt, som inget vill ha eller bara för att vi vill lägga delar av våra pengar på att hjälpa andra finns hos ActionAid.

En get för 200 kronor till exempel, en bybarnmorska för 500 eller en vattenpump för 1000 kronor. Själv får man hem ett gåvokort, som man kan ge till "mottagaren" där det står vart pengarna har gått.

En fin idé tycker jag, funderar bara på vem som ska få mitt gåvokort! Kycklingar blev det!

Av Mia - 12 december 2008 15:23

...i magen har jag idag. Känner mig inte helt på topp måste jag säga.

Jag hade mycket hellre varit hemma, under en filt med en god bok i handen och maken och katt intill.

Men... nu är jag på jobbet och sliter!

Byter gardiner, fixar lite julmat, handlat, tagit en promenad (det var halt...) skurar golv och donar.... Skönt att ha något att göra här också, tiden går fortare då.

Av Mia - 12 december 2008 13:02

 


...är det i alla fall, att titta ut genom fönstret på jobbet och se vår nya Arena växa upp som en gigantisk sköldpadda, och inse att där inne kommer vi att stå och titta på bandy nästa vinter! Hurra för vår kommun som vågar satsa lite, alla gnällspikar till trots!

Ser ni den välvda bågen bakom alla kvistarna? *L*

Den kommer att bli så fin, så fin!

Fast...jag måste medge att lite av stämningen nog kommer att försvinna, jag tycker ju att bandy är en utesport. Dock överväger nog det positiva skulle jag tro, med tanke på att vi sällan har vinterväder här....

Av Mia - 12 december 2008 12:54

 


...är det när man har en het önskan om något, något som hela ens liv hänger på som det känns, och man inser att det nog inte blir som man önskar, utan man börjar ge upp...

Idag är en sådan dag....


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

It is hard when something you have a deep wish for, something which feels like your life depends on, and you realise that it probably not will happen and you start giving up...

Today is a day like that....

Av Mia - 12 december 2008 12:28

 


...har Sveriges Radio äntligen kommit på att man kan ha också.

Jonas Gardell är först ut på juldagen 25 december, och sedan håller det på i P1 13.00-14.30 varje dag fram till nyårsdagen.

Självklart kommer jag att lyssna på Gardell, ligga lagom däst och trött på juldagen framför radion, med julgodiset på magen! *L*


Andra som är värdar är bl a Lasse Åberg och Henning Mankell. Läs på på SR:s hemsida.


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards