Alla inlägg den 11 december 2008

Av Mia - 11 december 2008 22:12

 


...första gallringen på jobbet, är maken fortfarande kvar, men vem vågar hoppas. Det är väl nu som det verkligen avgörs om han får stanna. Allt handlar ju om hur företaget resonerar och om vad facket går med på...

Det går runt i huvudet på mig och jag har skällt på stackarn här de senaste veckorna. Inte för att han kanske blir arbetslös utan för att det ligger som en mara över mig, och gör mig stressad och orolig och då blir jag irriterad och arg.

Men, de senaste dagarna har jag funnit lite lugn och mår bättre. Kanske lurar jag mig själv och intalar mig att han får stanna eller så har jag liksom bara accepterat läget och får ta det bekymret när det kommer... jag vet inte...

Jag känner att jag blir oerhört egoistisk i de här lägena, jag skiter fullständigt i hur det går för de andra, vilka som kanske får gå som borde fått stanna om man hade följt sist in-först ut, bara maken får behålla jobbet.

Jag känner mig som en hemsk och självisk människa, men tydligen står man sig själv närmast när det blir allvar..... Åtminstone gör jag det.


Av Mia - 11 december 2008 22:08

 


...av alla slag är älskar jag. Tyvärr får jag inte plats med så många som jag skulle vilja, men hyacinter avstår jag aldrig ifrån, det är helt klart!
Så jag bjuder på några blombilder från mitt hem idag!



Och så Amaryllisen som jag hittade i år, den är så vacker tycker jag!

Av Mia - 11 december 2008 22:04

 

...är också i full gång.


Gissa vad det ska bli?



Då min svärmor härstammar från Finland brukar vi få finska lådor hos henne och i år ska jag testa och se om det faller folket här i min familj i smaken. Maken var med och rörde lite, men hans ansvar ligger på att diska och plocka undan i köket imorgon. Det är en fin fördelning tycker jag! :-)

Kålrotslådan är klar och potatislådan står i ugnen. Men den skulle vara där två timmar, så det blir en senare kväll än planerat....



Av Mia - 11 december 2008 22:00

 


...ligger fortfarande kvar här, och det är alldeles underbart!

Jag blir så mycket gladare och piggare med snö runt mig än med regn och rusk.

Att stå och diska med vinter utanför fönstret är lättare än med storm och spöregn!

Nu är det b ara lite sol som saknas!

Det är min adventsstjärna som skymtar upptill!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

The snow is still here, and it is wonderful!
I am a much happier person with snow around me than with dreadful rain.

Standing in the kitchen and do the dish, is much easier than with storm and heavy rain!

Av Mia - 11 december 2008 12:39

 


...startar snart igen. Måste bara se färdigt på "Hem till gården".


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

The rest of the day I will spend making Christmascards. I just have to watch my daily dose of "Emmerdale Farm"...

Av Mia - 11 december 2008 01:56

 


...secondhand fick besök av mig idag, och även om jag tycker att det kan vara roligt att gå där då och då (men inte för ofta och inte för länge) så brukar jag inte hitta så mycket.

Idag dock, fann jag fina julgardiner till mitt skaparrum, en söt röd trearmad julljusstake i trä, två vackra snapsglas (jag älskar söta snapsglas och köper när jag kommer över. De används oerhört sällan men jag vill gärna ha!), en dragkedja, en mysig julduk och en påse röda julgranskulor. Allt detta för 150 kronor. Ibland kan jag tydligen göra kap.
Idag köpte jag väl mer än jag sammanlagt har gjort på secondhand i hela mitt liv! *L*

Av Mia - 11 december 2008 01:52

 


...på natten är klockan.

Maken jobbar och jag har suttit här och lyssnat på ljudbok, druckit glögg och skapat julkort.

Det är minus ute, grannarna runt om har sina fina belysningar tända och snön täcker marken. Doftljus med julinspirerande dofter har varit tända här.

Det har varit så mysigt, så mysigt och så roligt! För första gången på länge känner jag att det är roligt att skapa igen!
Egentligen vill jag inte lägga mig, jag har så många tankar och idéer som jag vill dra igång NU!
Desutom har jag varit och köpt söta jultyger som ska bli till en julduk till mamma och en till mig!

Men det blir en senare fråga, det är ju så långt kvar till jul! :-)

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards