Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Mia - 19 maj 2009 18:39

...mycket gjort har det blivit idag. Skurat golvet, tvättat, hängt och vikt tvätt, bakat kolakakor (ätit kolakakor, med skuldkänslor till följd av det), börjat städa i pysselrummet...

Nu har jag huvudvärk så nu blir det nog inte mycket mer gjort idag. Kanske en liten stund till i pysselrummet, resten får jag göra på torsdag när jag är ledig. Eller jag slutar 11, sen jobbar jag inte förrän på måndag HURRA!


Det är väl ingen som tar städning och sånt ifrån mig och det är väl jag som lider mest av det, som tänker på det hela tiden... Så, nu är det soffläge framför dator och tv som gäller.

Lite "fönstershopping" på internet kanske också, det finns så mycket jag VILL ha! 

Av Mia - 19 maj 2009 13:35

...är ledig! Nästan i alla fall, jag har väl lite på att-göra-listan, som vanligt, men blir väl inte så mycket gjort, ungefär som det brukar bli.

Skura sovrumsgolvet känns ett måste i alla fall, då är ett rum ordentligt städat. Ett rum i taget, och jag fasar för köket..... Alla skåp som måste röjas i, innan jag får något hårt i huvudet när jag öppnar en dörr och tuppar av!

Tänkte försöka få till några kort idag också, vi får väl se, måndagar och tisdagar är ju min tv-kvällar. Måndagar är det Cityakuten och Project Runway och tisdagar är Desperate Housewives och Brothers & sisters.

Resten av veckan kan kvitta för mig.


Men först ska jag nog unna mig att läsa en stund, jag har nyligen börjat på en bok jag lånat på biblioteket; Fruset ögonblick, av Camilla Ceder (hmm... undra om jag inte har gått på samma skola som någon som hette det....)



 

Problemet är att hålla mig vaken.... Fast, jag är ju ledig, jag gör ju vad jag vill med min tid och somnar jag så behövde jag väl det kanske? Jag intalar mig det i alla fall!


Av Mia - 19 maj 2009 12:51

... från en väldigt intressant föreläsning med Eve Mandres, om autism och bemötande.

Det är stimulerande att få lyssna till någon som har massa att berätta och lära ut, men jag är inte van att sitta tre timmar och lyssna så nu har jag huvudvärk och känner mig trött. Det var engagerande, så jag lyssnade verkligen aktivt och hjärnan tyckte visst att det blev för mycket! *L*

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards