Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Mia - 4 maj 2009 23:38



Kejsarinnan tar det mesta som är mjukt i besittning. Våra stora soffkuddar är favoriten just nu! Tack och lov för klisterrollar så jag kan få bort allt hår!!

Av Mia - 4 maj 2009 23:37



Tre barn, äter grillad mat ute, det är gott det!

Av Mia - 4 maj 2009 23:17


 Ett glas kallt rosé, på den berömda trappan, nu firar vi vår, värme och valborg!

Av Mia - 4 maj 2009 23:12

...inte direkt mycket med huset hos bror, det ser ut på utsidan som det gjort ganska länge, men det är ju insidan som de har jobbat med under våren.

Just nu diskuterar han med oss vilka färger huset ska få, själv är han inne på grått med blå knutar och detaljer. Jag tycker ljust grön med med mörkare gröna detaljer eller kanske vinröda, det tycker jag är snyggt. Det är så svårt att föreställa sig hur det kommer att se ut när det är klart.

Det som är vitt är det gamla huset, det gul-bruna är det nybyggda. Han hade en liten, liten övervåning också där de lyfte taket, så den blev otroligt mycket större bara genom det. Där ser ni min favoritplats också, verandatrappan! *L*


 

Av Mia - 4 maj 2009 23:09

...tillbringades också hos bror. Syskonbarnen var ju där och det var länge sedan jag träffade dem (en vecka eller så....) och längtan var stor.

Bror och make grejade med veden halva dagen.


Jag och syskonbarnen var på upptäcktsfärd med min kamera. De fick idén att göra en djur-och växtbok så det fotade det mesta de gick förbi. Vi får väl se hur det blir med det, saker tenderar att rinna ut i sanden men så länge de tyckte att det var roligt att fota så gick det väl bra.





 Fotograf: Brorsdottern

Av Mia - 4 maj 2009 23:06

...firades hos bror, med massa gott grillat och gott vin.

Vi spelade spel och hade himla roligt, som vanligt blev det sent och jag var segare än kola dagen därpå när jag skulle åka och jobba, trots att jag var väldigt behärskad när det gällde alkoholen. Bristen på sömn var nog det stora problemet....


Vi satt på verandatrappen flera timmar, det var ju ljuvligt ljummet ute! Utsikten är mycket avkopplande för en stressad själ.


Solen gick ner till slut också, och jag har aldrig tidigare tänkt på att telefonledningar (eller vad det nu är...) kan göra en bild lite mer spännande!

Av Mia - 4 maj 2009 23:02

...till lite ledig tid och lite tid för bloggen! Helgerna verkar springa iväg i rasande tempo oavsett om jag jobbar eller är ledig. Dessutom har jag lånat ut det mobila bredbandet till kära moster så jag har inte haft med mig datorn till jobbet. Det har varit bra, jag har istället broderat lite vid lediga stunder och det har varit riktigt roligt!

Nu ser jag fram mot några lediga dagar, men listan över attgöra-listan är ganska lång, så jag hoppas nästan (men det är väl som att svära i kyrkan) att det ska bli lite sämre väder, så jag kan vara inne med gott samvete. 

Imorgon väntar också en promenad med mamma, en tur till kyrkogården för att sondera terrängen inför vårens plantering, matshopping och matlagning och så hade jag hoppats hinna med lite scrapping också! 


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards