Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Mia - 31 maj 2009 19:25

...min kommer och hämtar datorn nu. Jag sitter på jobbet och bloggar lite, men imorgon ska jag gå hem och då orkar jag inte ha datorn i ryggsäcken, den är lite tung, därför plockar han med den nu när han slutar jobbet!

Dags att plocka fram broderiet! :-)

Av Mia - 31 maj 2009 19:19

Tjejsnack är tillbaka i min blogg!

Jag har glömt/missat/förträngt snacket, men nu kör jag en omgång så har ni lite att läsa! *L*


1. Vad för typ av program ser du helst på TV?

Jag följer några serier, men jag gillar dokumentärer om människor och mänskligt beteende. Filmer funkar ju också förstås....


2. Följer du någon TV-serie, vilken??

Just nu är det Cityakuten, Desperate Housewives, Brothers and sisters och så förstås Dödlig fångst :-)


3. Finns det någon kanal du klarar dig utan, varför?

Det är många det, vi får många skitkanaler med när vi har comhem kabeltv, eller vad det är vi har.


4. Finns det någon kanal du inte klarar dig utan, varför?

Den jag följer en serie på, så det skiftar. Femman och trean ser jag nog mest på.


5. Har du platt-TV eller tjock-TV?

En platt en, och snart en liten tjocktv i pysselrummet.

Av Mia - 31 maj 2009 16:02

...bortglömd är den, min stackars mobilblogg, kanske jag ska försöka blåsa liv i den i sommar, när vi är ute och åker lite. Det kanske är lättare att göra inlägga mer kontinuerligt då... Jag vet inte, det känns som jag har startat bloggar lite överallt, men jag har nog faktiskt tre stycken. Denna, min mobilblogg och en annan sporadiskt använd blogg, med lösenord skyddade fotoinlägg, för de närmast sörjande! *L*

Men jag ska nog testa att skicka lite foton till min mobilblogg!
Här är den om ni är intresserade!

Av Mia - 31 maj 2009 15:45

...blev klart i tid och jag blev ganska nöjd med det. Inte helt, men hyfsat, det får vara gott nog för mig. Jag inser att jag inte får på så mycket dekorationer som många andra, det är snyggt men tydligen inte min grej.

Imorgon ska jag göra ett nytt kort, ett tackkort till en lärare så jag får väl försöka hitta inspiration för det idag!


 

Av Mia - 31 maj 2009 15:40

...på att se hur broderns hus ser ut just nu, för vi har fått äran att hjälpa honom måla om det under sommaren! Ha, himla kul!

Den där tack-festen jag ska tvinga honom att ha, kommer att bli fantastisk!!


Baksidan på huset, dörren till vänster går till pannrummet, rundar man högra gaveln hittar min dörr in till huset.


 

 Vill bara visa en foto, på hur idylliskt jag tycker att huset ligger, men hu så mycket det är kvar att göra innan han får det som han vill ha det.

Kastanjen framför huset är väldigt stor ser jag, huset syns ju knappt.

Hmm... jag visar mer foton på hans hus och trädgård, än jag gör från vårt hem. Jag kanske ska ta och ändra på det.


Av Mia - 31 maj 2009 15:34

...sommar är på gång!

Jag har, trots att jag har jobbat, haft en fantastisk skön helg, och jag vill verkligen mer än någonsin köpa hus på landet.

Det blir operation övertalning på maken, när han senare har fått ett nytt jobb, det är sak som är klar!

Och nästa år, ska jag ta ledig sista helgen i maj tror jag, de senaste åren har det ju varit underbart väder vid den här tiden och en lugn helg innan semestertider på jobb och i samhälle väntar! Sen semester har jag nästa år (om jag har kvar mitt jobb, i dessa tider vet man aldrig) och då kan jag behöva vila lite innan sommaren börja!


 

Av Mia - 31 maj 2009 15:30


Pingstdagen! Jag vaknade tidigt, tog en liten promenad med hundarna (inte helt lätt med tre mer eller mindre stora gråhundar, varav två är valpiga sin storlek till trots och som inte har lärt sig gå i koppel riktigt ännu)

Fåglarna kvittrade, solen värmde och när jag tagit in hundarna i gården, satte jag mig på verandatrappen med en bok och frukosten, njöt av solen och utsikten, medan jag väntade på att maken skulle vakna.

Sämre morgon kan man ha! 

Av Mia - 31 maj 2009 15:26


Mamma och jag var bjudna till moster på grillning (maken jobbade men han var förstås bjuden också) igår kväll. Hon bor bara några hundra meter från min brors hus där jag varit och passat vildhundarna *L* under helgen, så det var bara att spatsera dit! En underbart ljus, varm och skönt kväll, till solen gick ner, inga mygg eller knott, och några läskande drinkar. Med lysande isbitar!

Jag älskar verkligen denna tiden på året! (också...)

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards