Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Eftermiddagen...

Av Mia - 19 maj 2009 13:35

...är ledig! Nästan i alla fall, jag har väl lite på att-göra-listan, som vanligt, men blir väl inte så mycket gjort, ungefär som det brukar bli.

Skura sovrumsgolvet känns ett måste i alla fall, då är ett rum ordentligt städat. Ett rum i taget, och jag fasar för köket..... Alla skåp som måste röjas i, innan jag får något hårt i huvudet när jag öppnar en dörr och tuppar av!

Tänkte försöka få till några kort idag också, vi får väl se, måndagar och tisdagar är ju min tv-kvällar. Måndagar är det Cityakuten och Project Runway och tisdagar är Desperate Housewives och Brothers & sisters.

Resten av veckan kan kvitta för mig.


Men först ska jag nog unna mig att läsa en stund, jag har nyligen börjat på en bok jag lånat på biblioteket; Fruset ögonblick, av Camilla Ceder (hmm... undra om jag inte har gått på samma skola som någon som hette det....)



 

Problemet är att hålla mig vaken.... Fast, jag är ju ledig, jag gör ju vad jag vill med min tid och somnar jag så behövde jag väl det kanske? Jag intalar mig det i alla fall!


 
 
Elisabeth

Elisabeth

19 maj 2009 19:13

Borde egentligen läsa mer, och hoppas att det blir så snart. Håller på med pocketboken "Främmande fågel" om fågelinfluensa på Gotland. Den gick ju på teve tidigare. Fick den 10 kronor billigare genom veckotidningen Allas.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisabeth

20 maj 2009 11:10

Ett tillägg: Det lär ju vara så att de flesta olyckorna sker i hemmet/Har väl talat om bl.a när jag och en tjejkompis skulle hämta något i ett skåp i min lilla kokvrå i Spånga. Jag slog i en liten dörr så hört att den lyfte från gångjärnen!/I dubbletten i Uppsala fanns ett badrum med fönster. Bra ibland, men åtminstone EN gång märkte jag inte att det var öppen utan slår i huvudet. Även om jag inte tuppade av någon gång, gjorde det rejält ont kan jag tro men främst blev jag nog chockad!!!

 
Ulla

Ulla

24 maj 2009 21:27

Ja än så länge har jag klarat mig från att få något i huvudet, men det var nära för ett par veckor sedan när jag skulle öppna dörren till förrådet. Min man hade "dekorerat" bjälken ovanför dörren..hm..smart. Men lyft av en dörr det har jag lyckats med en gång, skulle resa mig upp från knästående och där var den stora skafferidörren ivägen. Det var på den tiden jag bodde i Handen.

Ha en fin morgondag
Kram

http://ladyinblue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards