Alla inlägg den 26 december 2009

Av Mia - 26 december 2009 16:21

...julhelg är fylld med värme, kärlek, sällskap, glädje och annat positivt, jag är lyckligt lottat på det sättet. Jag vet att det finns många, många ensamma och utsatta människor i vårt samhälle, där julen är tung och jobbig på flera olika sätt. Det finns ändå en liten sorg inom mig. En sorg över de som inte längre är med oss, och främst då över min pappa, som jag tycker lämnade oss alldeles för tidigt.


Imorgon ska jag pulsa iväg till kyrkogården och tända ett ljus igen, jag vill inte att det skall vara släckt där, någon endaste gång under jultiden.

Det är rofyllt och vackert att besöka gravarna under den här tiden, det är många ljus tända, många som tänker på de sina tydligen. Stämningsfullt....

Av Mia - 26 december 2009 14:06

...dekorerade jag ju, och gav bort några i julklapp, bara för att...

Ganska snabbt gjorda, men riktigt roligt. Tanken var att jag också skulle dekorera blockljus, men jag hann inte riktigt med den och fick prioritera bort det... Kanske en annan gång!


 

Av Mia - 26 december 2009 14:04

...för i år, har varit variation på samma tema, åtminstone de flesta av dem. Magnolias söta julstämplar har varit huvudmotivet, målade med antingen distresser eller MCP.

     

Av Mia - 26 december 2009 13:33

...i år firades som sagt hos moster.

God mat, mycket mat, sällskapsspel, jäsa i soffan, julklappsutdelning, glögg och annat trivsamt ägnade vi oss åt!


Självklart fick lilla Ella mest julklappar och mest uppmärksamhet, men hon är oerhört charmig så det är svårt att låta bli. Jag fick också julklappar faktiskt, en spikmatta minsann, som jag funderat på hela december om jag ska köpa eller ej, tur jag inte gjorde det. Av Ella fick jag ett ursött glasögonfodral, rosa förstås, med små handtag på.


Fina gubbar mötte oss när vi kom, lite kramsnö var det ju!


 

Av Mia - 26 december 2009 13:04

...i bandy är ju en klassiker, och var befinner jag mig? På jobbet förstås, jag ser Arena Vänersborg klart och tydligt som vår fina helgedom men inte kan jag vara där inte...

Det blir matchen Edsbyn-Bollnäs på tv istället, inte riktigt samma sak precis, men vad gör man? Får väl följa IFK:s match på text-tv eller radio istället, tyvärr...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards