Alla inlägg den 11 december 2009

Av Mia - 11 december 2009 16:41

...skumt som pågår här hos mig på Bloggplatsen.... Jag kan inte godkänna några kommentarer, de så att säga bara studsar tillbaka och hamnar där de ligger innan de blir godkända.

Bara så ni vet, om ni letar och inte hittar era kommentarer! *L*

Av Mia - 11 december 2009 15:37

...är jag!

Nja, det låter värre än vad det är. Jag har haft en...utväxt av någon slag på ryggen ett par år, som växer lite för varje år, och igår var jag hos min läkare för en årlig kontroll och frågade om han kunde boka upp mig för en tid att ta bort den.

"Jajamän, jag ska säga till en sköterska så är det bara att hoppa upp på operationsbordet" sa han!
"Va'? Nu? Nej, jag måste kunna förbereda mig! Inte direkt nu väl?"

Jag är lite sjåpig när det gäller sånt här och det var liksom inte så jag hade tänkt mig det hela, men sagt och gjort och en kvart senare var den borta och jag är sydd med två små stygn. Skönt att det är gjort, och egentligen behövde jag nog inte förbereda mig, kanske var det bättre att inte oroa sig innan utan bara göra det.


Nu ska jag bara ta mod till mig att operera bort ett födelsemärke i ansiktet. Jag har gjort det tidigare och det var inte så mysigt för bedövningen tog inte riktigt så det gjorde ganska ont.


Det som också var skönt vid gårdagens läkarbesök var att min läkare visade sig vara mycket mer humoristisk och mänsklig än han gav sken av förra året, som var första gången jag träffade honom.

Nu kanske jag kan sluta idolisera min förra läkare, som lämnade mig i sticket och slutade på vårdcentralen! :-)



Av Mia - 11 december 2009 15:32

...stackaren är inte helt förtjust att ha tratten på sig precis. Idag har han varit på återbesök i Skara och det verkar väl läka bra tror jag. Veterinären kollade lite extra på honom, på grund av hans "dvärgväxt" som hon kallade det, tydligen forskade hon runt det så nu fick hon ett nytt litet exemplar att undersöka! :-)

I alla fall är han väldigt glad när han har sällskap hemma, han slipper nämligen tratten då. Den är ju så himla mycket i vägen. Han slår i den i väggen, i marken, i bord och stolar.... Ganska skrattretande måste jag säga, men lite synd om honom är det ju.

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards