Alla inlägg den 6 december 2009

Av Mia - 6 december 2009 23:53

...brorsans fina hund finns i natt på djursjukhuset i Skara, lille gubben.

Han var med ute och jagade idag, och jagade tydligen fel djur för han kom tillbaka med ett vildsvinsbett i rumpan. Vi är förstås lite oroliga, men troligen har inga vitala organ blivit skadade så de skulle försöka lappa ihop honom. Det var ett stort bett, och ganska djupt.

Stackars, stackars liten....

Jag önskar verkligen att han ska bli helt återställd igen! Vi får väl se, kanske får jag ge mig dit och hämta honom, beroende på när han är redo att åka hem, om han får komma hem igen.

Av Mia - 6 december 2009 23:41

...vanligt rusar de lediga helgerna (och vardagarna också för den delen) bara iväg, och jag hinner knappt sitta ned och känna att jag är ledig.

Igår julbakade jag och brorsdottern hela dagen. Fem sorters kakor blev det och även marsipangodis. Hon är så redig, tjejen, sköter det mesta själv, till och med diskar när hon ser att det behövs. Det är en fröjd att greja med henne. Brorsonen var inte hemma under helgen så hon fick ha faster alldeles för sig själv. Jag sov över och vi låg och småpratade på kvällen, så det blev lite sent.

Hur mycket jag än umgås och är med mina syskonbarn, så vill de ändå ha mer tid och hitta på mer roliga saker, och då sätter det dåliga samvetet in förstås. Det är väl sånt som livet är antar jag....


Idag har jag umåtts med tjejen jag är kontaktperson för, och vi har skapat julkort. Eller, hon har skapat och jag har assisterat. Hela dagen har gått åt till det, och nu känner jag mig lite utpumpad. Det är jätteroligt, men det är också lite tröttande, speciellt de tillfällen det blir 6 timmar på raken. Konstigt att saker kan vara både givande och tröttande egentligen!


Imorgon är det jobb igen!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards