Alla inlägg den 25 december 2009

Av Mia - 25 december 2009 23:53

....jag, hur jag ska ta mig till jobbet imorgon om det inte slutar snöa snart. Rara mamma har lovat att köra mig dit, för maken har bilen, men då krävs det ju att hon kommer ut med bilen.

I värsta fall får jag väl gå, det kommer nog ta en och en halv timma om det fortfarande snöar. Det känns dock inte helt jättespännande....

Det yr ganska mycket, och massa snö faller ner från tak och annat.

Vackert är det, och jag blir så glad av snön som faller, men svårigheter för många ställer den ju till med också.

Det är noll-gradigt ute, så det är ganska tung snö som faller....

 


Det är mysigt att titta ut på balkongen i alla fall, men slingan syns inte så mycket.

Jag ser på mina foton att det nog är dags att börja använda stativet igen... de är lite suddiga när det är mörkt!

Av Mia - 25 december 2009 23:46

...från mitt hem har jag ju varit mycket, de senaste veckorna, men jag har faktiskt hunnit göra lite julfint här och en gran har jag fått mig. Bror min tog den när han var och jagade någonstans, helt lagligt tror jag.

Så maken sågade och satte den i fot, sedan skötte jag resten. Till slut fick jag också under julgransmattan mamma har broderat åt mig, men det tog lite tid... Att stryka den var inte så roligt, så jag drog ut på det.


Och en liten adventskatt har vi ofta på ryggstödet till soffan också, men nu har prioriterar hon tydligen min nya filt, och det tillåter jag uppenbarligen. Inte för inte att vi kallar henne Kejsarinnan! Diktatorn hade passat ännu bättre...

  Jag har inte lyckats hitta någon fin toppdekoration, så det blev två blommor och två fåglar som fick tjäna som det i år. Det var halva priset på juldekorationer på Blomsterhallen i stan häromdagen nämligen, och då kunde jag inte låta bli...


Synd att det ska vara så svårt att ta fina och stämningsfulla kort på julgranar.

Av Mia - 25 december 2009 23:25

....fortsättning på er allesammans!
Hoppas er jul hittills har varit det ni önskat!



Själv har jag landat hemma för några timmar sedan, efter att ha varit borta över natten. Jag sov hos min bror, efter vårt julaftonsfirande hos moster. Kära mor och andra lillebror valde att åka hem när maken åkte hem, och det var ganska tidigt eftersom stackaren skulle upp kvart i fem morgonen efter och jobba....


I tisdags var vi hos mamma och hade liten julafton och öppnade lite julklappar. Mest till barnen förstås, men faktiskt fick vi andra lite också. Snäll tomte eller snälla vuxna?

Själv blev jag ägare till Sagaforms käcka glöggtunna, som jag har suktat efter så länge, tillsammans med två skålar till mandel och russin samt skedar till mina fina glöggmuggar. Nästa år måste jag således bjuda in till glöggfest inser jag!

   



Men det var inte slut på julklappar där, utan jag fick ett "prydnadsspel" av brorsdottern, ett luffarschack i sten, snyggt som attan var det, och det ska få komma fram när julen är över, en go härlig röd filt med hjärtan på at brorssonen, som Saga redan har tagit i besittning, fast jag sa att hon INTE fick det. Lyder dåligt tycker jag...

Maken hade köpt alla säsgonger av tv-serien OZ, som är bland det allra bästa jag sett på tv!

Och tydligen ska jag få fler julklappar men lite senare, för mamma inte fick tag på det hon letade efter, och det är serveringsfat och serveringsskålar i min Rörstrand-servis, Swedish Grace.... Oj, oj vad jag måste ha varit snäll under året! :-)


Vi han hjälpa mamma lite med att klä hennes nya plastgran också. Första gången en plastgran kommer in i det huset vill jag lova, men hon känner sig lite för gammal för att dra äkta granar ut och in tycker hon. Jag måste erkänna att den var ganska fin. Nu sitter det lite fler kulor och lite glitter i den, och den är finare i lite mildare ljus, men nu var det inte det när fotot togs!

 




Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards