Alla inlägg den 3 december 2009

Av Mia - 3 december 2009 21:16

...lite för natten. Min brukare mår inte helt bra och jag förutsätter att det kommer bli mycket vaket i natt...

Vilket innebär att jag då kommer vara jättetrött imorgon, och har ingen tid att vila.

Bara att hålla tummarna att han får sova gott, och jag med!


Lika bra att krypa ned alldeles snart och titta lite på tv.

Av Mia - 3 december 2009 18:28

...idag (ett av dem iaf) är att mitt mobila bredband verkar funka hur bra som helst igen! Hurra, hurra!

Av Mia - 3 december 2009 14:02

...eller nåt. Folk väntar på mail (och brev  också för den delen) från mig och jag bara känner att jag inte har energi att skriva. Det handlar inte om något annat än att jag (vilket händer lite för sällan) försöker sätta mig själv och mitt mående i första rummet.

Det händer mycket runt mig som jag behöver lägga min energi på, både i positiv och negativ bemärkelse. Kanske har jag tagit för mycket på mig som vanligt, och jag känner mig sliten. Jag orkar knapp uppbringa julkänsla och DET mina vänner är mycket olikt mig. Förhoppningsvis kommer helgen att ge mig lite välbehövlig energi tillbaka, umgänge med nära och kära, greja med sånt som jag tycker är roligt och försöka koppla av!


Det är några grader minus ute, frost på backe, i träd och busker och solen skiner, en fantastiskt vacker dag.

Jag är inomhus med en småkrasslig brukare, och bara längtar hem och ut just nu.


Ibland känns det verkligen som om det är lite terapi-varning över mitt bloggande, vissa dagar behöver jag det definitivt.... som idag, ett sätt att hålla kontakt med yttervärlden när jobbet är lugnare än vanligt.


Nu ska jag leta upp lite roliga recept att baka med brorsdottern på lördag.

Imorgon ska mostrar, mamma, jag och brorsdottern göra fina julkransar, en tradition sedan några år tillbaka.

Kära mamsen funderar dock på att fuska nästa år och köpa en färdigklädd krans och bara dekorera... vi får väl se hur det går med den saken!


Av Mia - 3 december 2009 12:22

...var precis som vanligt efter min Norrköpingstripp, konstigt! *L*

Det var skönt att komma iväg lite, även om jag känner mig lite halvstressad över att inte ha hunnit göra iordning till advent riktigt, men jag ska ta resten imorgon.

Som vanligt var det roligt att träffa lillebror, och seriös shopping ägnade vi oss åt också, vi är i princip klara med våra julklappar. De är inte lika många längre, men det är roligt att köpa till de som vi fortfarande köper till.


Helgen ska ägnas åt allmänt julpysslande; julkortstillverkning, julgodis och julbak, pyntande och sådana trevliga göromål. Maken jobbar kväll hela helgen så jag är ganska mycket ensam, men jag ska troligen umgås med brorsdottern under lördagen. Hon älskar att baka och greja så det blir nog mycket sånt.

Tomteparad har de i Brålanda, jag har aldrig varit där, men vill brorsdottern åka dit får väl faster följa med! :-)



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards