Alla inlägg den 20 december 2009

Av Mia - 20 december 2009 22:27

....har vi hunnit med idag också, eller ja, pulka och pulka. Vi åkte på sådana där "stjärtlappar" som går som hejsan med en vuxen människa på. Till och med min rumpa funkade där, och jag åkte till brorsbarnens stora glädje.

De där två, som jag inte kan säga nej till, men när jag väl gör det får jag ont i hjärtat. Jag har dessutom varit ganska mycket ovän med brorssonen idag. Ibland har han dagar som inte är så bra, och han blir världens Tjalle Tvärvigg. Men det löste sig varje gång, och det blev ganska mycket "sams-kramar" under dagen!

Han är så otroligt lik far sin kan jag säga, jag känner igen alltsammans från när vi var små. Så jag förstår min brorsdotters frustration fullständigt, över sin bror och hans retsamhet!

Men, vi hade många, långa goa och mysig stunder också, tur det! :-) Skulle tro också, att min kortare stubin hade lite med saken att göra. Jag brukar tolerera och försöka vara pedagogisk in i det längsta men idag var det inte riktigt så....


Men idag sa jag nej till dem faktiskt, fast det gjorde lite ont. De bönade och bad att jag skulle stanna och sova över. "Jag vill inte att du ska åka hem, jag blir ledsen i magen då" sade brorsdottern... Ibland skär det i hjärtat att säga nej. Men.... jag måste nog erkänna att det är ganska skönt och nödvändigt att vara ensam några timmar idag. Tålamodet har inte varit på topp idag som sagt.


 

Av Mia - 20 december 2009 22:10

...advent idag, och jag kan inte fatta hur fort det har gått! I kväll är jag hemma för första gången på länge och jag har klätt granen här i min ensamhet idag. Maken jobbar natt, men han hade nog varken velat eller fått vara med och klä den.

Blått har vi i den i år, tanken var lite gammaldags med hemskapat pynt och annat i den, men jag hann liksom inte med. Nästa år kanske... Då minsann! :-) Då ska jag börja i augusti....

 

Av Mia - 20 december 2009 22:08

...har kommit hit och jag verkligen älskar det! Till och med -16 grader när jag åkte upp på landet i lördags förmiddag!

Vackert är det, glad blir jag, nu önskar jag bara lite, lite mer snö. Fast isen är fin när snön hållit sig borta. Jag ska försöka åka lite skridskor före jul, om jag hinner.


Helgen har gått fort, och det har varit någonting hela tiden. Det är inte någon direkt avkoppling, fast jag har semester och är ledig en vecka nu! Skönt det!


 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards