Alla inlägg den 21 november 2008

Av Mia - 21 november 2008 22:15

.... i många exemplar om ni är intresserade! *L*


V. 40 

1.TV-program som du inte vill missa?

  • Just nu är det
  • Cityakuten, Desperate Housewives och Brothers and Sisters
  • 2.Favoritsidor/bloggar på Internet?
  • Åh... de är många, jag har en bloggroll som är sååå lång, men de allra viktigaste finns till höger här!
  • 3.Favoriter att göra?
  • Stämpla, scrappa, fota, handarbeta, läsa, skriva brev, umgås....

  • V. 41

  • 1.Vad är din favoritmat? (Mexicanskt, Italienskt, etc.)?
  •  Svårt... Indiskt är ju gott förstås om man hamnar på en bra restaurang, men svensk husmanskost (vad det nu är) i form av köttkort och potatismos, köttbullar, stek...
  • 2.Ha du någon specialrätt som du ofta blir bedd att göra?
  • Knappast någon mat, eller utom min kräftsoppa kanske. Annars är "min" Ronnumspaj ett önskemål fast det var läääänge sedan jag gjorde den! Men C! Jag gör den till våren någon gång, promise! 
  • 3.Vad är det mest kreativa du har satt ihop o matväg eller ätit?
  • Jag är inte så kreativ i köket, jag följer recept tämligen noga. Kreativt jag ätit? Tja, jag vet inte om kreativt är rätt ord, men krokodilburgare var väl det mest orginella.


    V.42

  • 1.Tycker du om hösten?
  • Aj löööve! De härliga färgerna och den underbart krispiga luften! Ligga under en filt och läsa, dricka massa te, tända ljus och bara koppla av!
  • 2.Vad är din favoritsyssla på hösten?
  •  Ovanstående!
  • 3.Plockar du svamp och bär
  •  Inte bär, fy så tidsödande, men svamp ja.


    V.43

  • 1.Använder du, eller borde du använda glasögon eller kontaktlinser?
  • Jag änvänder glasögon men gillar det inte alls.
  • 2.Vilken typ av skor är dina favoriter?
  • BARFOTA! 
  • 3.Är du medelgod, hyfsad eller proffs i köket?
  • Medelgod skulle jag väl vilja säga då...


     V.44

  • 1.Vad är det första du dricker på morgonen?
  • Vatten 
  • 2.Vad dricker du mest under en dag?
  • Cola light....
  • 3.Vilken är din favoritdryck, oavsett alkoholhalt?
  • Förutom ovanstående, så är det för tillfället Caihpirina.

  • V.45

  • 1.När du var barn, vilken färgkrita i asken/burken tog alltid slut först?
  • Blå, alltid blå
  • 2.Vilken färg är snyggast på dig?
  • Hmm... jag trivs bäst i vinrött/rött/lila/plommon
  • 3.Finns det något i ditt liv som du skulle vilja sätta mer färg på?
  • Min personlighet kanske?

  • V.46

  • 1.Hur länge skulle du vänta i en kö innan du skulle släppa vara och gå där ifrån?
  • Handlar väl mycket om hur viktigt det som jag vill ha är för mig, så det kan jag inte vara på. Jag har stått i kö 40 minuter för att köpa scrapsaker!
  • 2.Vad är gränsen på hur länge man kan sitta i en telefonkö?
  • Jag sitter aldrig i telefonkö, det gör min make....
  • 3.Om det ta precis lika lång tid och du skulle komma fram till samma ställe, vad skulle du välja? Motorvägen med 120 km/h hela vägen eller den krokiga vägen genom underbar natur?
  • Förhoppningsvis den krokiga vägen, jag borde åtminstone ta den lite oftare...

  • V.47

  • 1.Hur många gånger trycker du på snooze-knappen en vanlig morgon?
  • Ingen
  • 2.Hur många kusiner har du?
  • Fyra
  • 3.Hur många skor har du?
  • Typ 20 par


  • Av Mia - 21 november 2008 21:32

    ....med syskonbarnen är det imorgon.

    Stämpla julkort, göra julgranskarameller och kanske en sockerbits-ljuslykta.

    Det gäller att jobba på så det blir lugnt vid jul!
    Idag har mamsen, moster och jag varit en sväng till Torp Köpcentrum för lite serious shopping, men som vanligt när vi ska göra något, ber lillebror om hjälp att hämta barnen på fritids så det blev lite smått stressigt.

    (Konstigt att det händer just när vi är ute och shoppar, men det är klart att man ställer upp, gör jag något annat??)

    Fast, som vanligt var det ett lyft att träffa syskonbarnen om än så liten stund!

    Vad jag shoppade? Tja, en Amaryllis, lite granris till kransen som ska skapas på söndag och så åt jag också. En kycklingsallad för 89 spänn!! Hutlöst!


    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

    Some crafting is going to be done with my brothers kids tomorrow! We are going to make christmascards, decoration to the Christmas tree and a lamp for telights made in lump of sugar!

    My mum, aunt and I, were on a shoppingtour today, but as it always seems when we are on a shoppingtour my brother needed help to get the kids home from school... Why is that always happening when we are out? But of course we helped him, don't I always do??

    But as always it was a pleasure to see the kids, even if it was just for a short while!

    If I bought anything? Well, a flower and some things for the wreath I am going to do on sunday.

    Av Mia - 21 november 2008 21:26

    ....vad jag ogillar Idol, det är ett aptrist program tycker jag...

    Varför glömde jag Doobidoo för??

    Av Mia - 21 november 2008 20:08

    ....har fallit i natt! Härligt!!

    Aj lööööv!


    Men, sorgligt nog blev det inte så mycket. Lite vitt dock på backen och det ligger kvar! HURRA!

    Av Mia - 21 november 2008 18:42

    ....tomten, jag är så sugen på lite kak- och godisböcker, kan du inte ta med dessa hem till mig?






    Det här är jag

    Kalender

    Ti On To Fr
             
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12 13 14
    15
    16
    17 18 19
    20
    21
    22
    23
    24 25
    26
    27
    28
    29
    30
    <<< November 2008 >>>

    Fråga mig

    1 besvarad fråga

    Leta i bloggen

    Det nyaste från mig

    Kategorier

    Favoritplatser

    Bakåt i tiden

    En gång för länge sen

    RSS

    Foto 365

    Vänner


    Skapa flashcards