Alla inlägg den 2 november 2008

Av Mia - 2 november 2008 22:35

...värre, har jag ägnat mig åt idag. Eller rättare sagt, jag kommer ägna mig åt det imorgon, idag har jag bara förberett.

Jag har, lunchsymötet till ära bakat Dumlekakor. Det doftar ljuvligt i hela lägenheten och jag har inte bestämt mig för om jag ska smaka idag eller inte. Som ni ser syndar jag det grövsta och frångår allt vad diet heter.

Jag ska skärpa till mig, men vilken dag har jag inte bestämt riktigt än! *L*

Visst ser de ljuvligt goda ut?






Av Mia - 2 november 2008 15:07

...hos mig steg just! Jag behöver onekligen ha en rasande rolig schlagerkväll med några av mina vänner!

När är det dags att sjunga den här C & H? Snart hoppas jag!!


Av Mia - 2 november 2008 15:00

...var jag på igår. En kanonshow, men herregud vad gjorde publiken? Satt som ett gäng stenstoder (åtminstone de som satt runt oss och det var knappt att de applåderade efter låtarna! Varför går man ens på show om man inte tackar genom att applådera?)
De radade upp hit efter hit, men jag tycker Lena har spelat in fler klatchiga låtar än Orup. Några bra visst, men kära nån så mycket tråkiga låtar han har....

Oavsett, så var det jättekul och så bra!!

De missade förstås Lenas bästa låt "Månsken i augusti" men det var väntat... Inte så stor som många av hennes andra låtar har varit.


Av Mia - 2 november 2008 11:05

...har jag att avsluta.

För er icke-scrappande så handlar det om att göra 8 stycken receptkort med dekorationer, bilder, med samma recept på alltså, och skicka det till en swap-värdinna som har startat detta. Åtta deltagare är vi och när hon har fått in alla alster, skickar hon tillbaka ett av varje till varje deltagare, så när allt är klart har jag åtta olika kort med massa smarriga recept på!

Så nu är det scrapjobb som gäller.

Annars är det följande på agendan idag:


~Städa badrummet

~Plocka undan sommarkläder och rensa i garderoben

~Storhandla

~Göra storkok av olika slag

~Förbereda lunch-symötet imorgon

~Tvätta

~Slå in presenter till syskonbarn

~Fixa ordning på balkongen

~Plocka in och tvätta av  balkongmöbler

~Skriva klart och posta brev

~Maila vänner


Vi får väl som vanligt se vad som blir gjort.... :-)


Av Mia - 2 november 2008 10:52

...är en urmysig stad, så jag slänger upp ett par bilder därifrån. Dock är de tagna med mobilen, därav den lite sämre kvaliteten.

Utflykten var jätte-trevlig, mycket att shoppa och ljus-projektet var riktigt vackert. En härlig upplevelse, så det blir nog ett besök nästa år också!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

I took my friend on a secret trip last week, to a town called Alingsås. It was a lot of nice shopping there, and every fall they have a light-project with a couple of interesting installations. They were amazing to see, and I guess I will visit it next year too. Alingsås where a very decorated town, and to see the project, look here.

Here are a few photos from the city, but they are taken with the mobile-camera, that is why they quaity aren't very good.


Entrén till en affär.


En vacker dekoration, fotot visar inte hur ljuset lyser dekorativt på hjärtat gjort av röda kvistar....

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards