Alla inlägg den 19 november 2008

Av Mia - 19 november 2008 23:34

....på jobbfronten för min make är det, och jag stressar upp mig som f*n förstås.

Det går rykten om att de ska dra ner på folk, en hel massa folk och då ligger nog maken inte så bra till!
Jag blir lipfärdig när jag tänker på det... Det är bara att hoppas att den utbildning som han fick via jobbet gör att han kanske sitter lite säkrare, men det är tveksamt.

Hu vad skrämmande det är, jag har redan i min tanke packat alla lådor och flyttat ut till våra billigare områden. Där vill jag inte bo!

För det är ett faktum, blir han arbetslös har vi inte råd att bo kvar här och det gör så jävla ont att tänka på det. Det är ganska dyrt, men här är mitt hem nu, jag älskar att bo här och känner mig verkligen HEMMA här.

Så ni förstår, allt jag säger att jag vill ha här, är bara önskedrömmar, som jag måste få ha nu när allt känns så ovisst.

Det är väl inte precis den bästa tiden att söka nya jobb heller...


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

I am really worried, the rumour tells that they are going to cut down on staff on my husbands work, and if they do, he problaby has to go...

It hurts a lot, since we can't afford living here if he is unemployed.

In my mind, I have already packed our belongings and moved to our cheaper areas here. I don't want to live there!

It really, really breaks my heart, I love living here. It is rather expensive but it is my home and I don't want to leave!


Av Mia - 19 november 2008 23:31

...finns det en uppsjö av, i alla fall i USA.

Nordic Ware har massor av fantastiska!
Den här är en riktigt favorit, tänk att baka en julkaka i den och servera till släkt och vänner!



Inspirerad av Notre Dame stod det (stavas det så tro?)

Undra var i Sverige man kan köpa dem? OM man kan köpa dem!

Av Mia - 19 november 2008 23:22

...tycker jag ju är kul!
Dock är ju inte kakor och tårtor något som jag ska äta så jag undviker att baka det och ha det hemma. Sen har vi sällan folk på kaffe här, och då blir saker liggandes i frysen. Inte så länge dock för vi har hemskt otäcka knyck-ormar här som äter upp dem....

Men ändå kan jag inte låta bli att kika på roliga saker till baket.

Nu är det då pepparkaksformar jag surfar och spanar på.


Klarafärdiga har de en hel massa kul till baket! Bland annat de här söta kakformarna. Nu vet jag inte hur käck en snigel är som pepparkaka, men vem vet, julsniglarna är kanske på framfart! Hellre det än de slemmiga mördarsniglarna på sommaren...





Och med dessa ljuvliga muffinsformar så skulle jag känna mig lika duktig och söt som Leila *L*



Någon som vill komma hit och äta hallonmuffins med vit choklad i dessa? Tänkte väl det, jag har en hel bok med recept på underbara muffinsar, bara att välja!



 


Av Mia - 19 november 2008 21:53

..jag ändå är inne på INREDA, så blev jag förstås kär i dessa söta små teburkar....

Hmm, det är mycket sött och sockrigt nu...


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  


When I was visiting INREDA I fell in love in these cute little boxeas for tea....

It is much sweet things at the moment....


Av Mia - 19 november 2008 18:07

....en riktigt söt en, är något jag skulle vilja ha faktiskt...

Men, jag hittar inte direkt så många söta. Det skulle ju vara den här då, som jag hittat på INREDA, den blev jag kär i!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  


A teapot, a real cute one is something I really would like to have...

But I can't really find anyone real cute. It should be this one of course, which I found at INREDA, and I fell in love with!



 



Av Mia - 19 november 2008 18:06

...på gång, och idag ska jag gå dit faktiskt!!

Hurra, hurra! Hoppas det blir en bra match också.... Det är ju inte alltid säkert när det gäller IFK.

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards