Alla inlägg den 13 november 2008

Av Mia - 13 november 2008 17:59

...lite julböcker vill jag verkligen göra, kanske någon av dessa:





En god julbok är något alla borde äga! *L*


Jag har lagt några bud på diverse julböcker på Tradera, vi får väl se hur det går!

Av Mia - 13 november 2008 17:52

....var jag på igår.

Min kusin är hemma från Skottland och vi brukar försöka träffas tillsammans med en barndomskompis till oss.

Vi hade som vanligt oerhört trevligt, och det slår mig hur fantastiskt lätt det är att vara sig själv tillsammans med dem. Vi har så oerhört mycket att prata om, skrattar och gråter nästan tillsammans och tiden går alldeles för fort!


Maten var ljuvligt god! Vi brukar laga mat tillsammans och organisatör som hon är min kusin brukar hon planera maten.

Igår åt vi till förrätt; kokta rödbetor gratinerade i ugn med getost, honung och pinjenötter vilket var fantastiskt gott!

Huvudrätt var hemlagad pasta med olika fyllningar, bl a citron och muskotkryddad ricotta samt lök-och parmesanröra. Det var gudomligt gott! Det är nog dags att köpa in den där pastamaskinen tror jag!
Till efterätt gjorde vi smulpaj med äpple och rödbetor serverad med vaniljglass. Jag kan säga att det smakade oerhört mycket godare än vad det låter, och det var fantastiskt vackert med den skarpt rosa fyllningen i pajen! Mums var det och kvällen gick alldeles för fort....

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards