Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

OS...

Av Mia - 17 februari 2010 21:49

...för fullt pågår på vår tv just nu. Mer och mindre intressanta grenar tycker jag, men det är bra handarbetsprogram dock.

Imorgon bär det av till Norrköping, jag hoppas och håller tummarna för att snöovädret de varnat, för håller sig i skinnet.


På vägen ska vi besöka Lerdalaboden, och jag ska leta lite garn, dels till en vågig pläd jag vill virka, dels till amigurumis som jag och moster L ska testa oss på, på måndag. Jag är ingen hejare på att virka, men jag ska väl kunna träna upp mig antar jag.

Så här skriver de på Wikipedia, om AMIGURUMI:


Amigurumi (編み包み) är japanska för virkade eller stickade och stoppade leksaker. En amigurumi föreställer ofta djur, men kan även vara en mänsklig figur, en maträtt eller annat objekt. Den klassiska amigurumin har ett oproportionerligt stort huvud, stora runda ögon och liten kropp enligt det japanska idealet "kawaii" , det vill säga så gulligt som möjligt. Det finns dock inga givna regler för hur en amigurumi måste se ut, utan den konstnärliga friheten är stor.

En amigurumi kan både vara virkad eller stickad, men den virkade varianten tycks vara vanligast. Figuren virkas i mestadels fasta maskor i en spiral där varven så att säga överlappar varandra. Ögon och detaljer kan vara gjorda i plast, glas, knappar, filttyg eller broderade.



 
 
Lisa

Lisa

18 februari 2010 22:07

Ja! Jag tänkte ge mig på amigurumis. Skrev ut ett (recept höll jag på att skriva här ;-)) ....EN beskrivning på en Hello Kitty variant. Men efter lite eftertänksamhet så lade jag beskrivningen åt sidan. "Tar den sen". Det var ett tag sedan. Men blir du fena på det där kanske jag kan få köpa en Hello Kitty av dig?!! Deal??

Kram!

http://bidrottningen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

AUF

19 februari 2010 18:49

Det låter ju som vem som helst skulle kunna göra en sådan där amilguriumgrej. Vad ska det vara för garn? Kanske mina pyssliga damer här skulle kunna fixa sådana eller jag själv.
Vill höra mer från dig om detta nu, visst ska läsa om dem också . Vad är det för garn på den där affären? växtfärgat, billigt? Jag gillar att sticka och blir som tokig då nån skriver om affärer med garn etc. Jag har eller brukar skicka efte hos garntjänst.De har oftast bra garner och leveransen är snabb.
Hoppas ni får trevlig i Norrköping och jag hoppas att snö väntar på sig så länge ni är på vägen! Kör försiktigt! Må så gott, AUF.

 
Lisa

Lisa

21 februari 2010 00:01

Hörde vad som hänt med er nya arena. Tråkigt!! :-(((
Fasen vad det snöar!!

Vi var ner till Skövde idag. Trodde inte vi skulle komma fram! Snö och blåsväder hela vägen ner, och hem. Men hem kom vi som tur var!!

Kramar!

http://bidrottningen.bloggagratis.se

 
Anne

Anne

21 februari 2010 09:35

En sådan pläd hade jag oxå velat ha. Jättefin...
Undra om mitt tålamod orkar med ett sådant projekt..;)

Kramizar Anne

http://www.flimmerochflummer.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards