Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Mia - 4 februari 2010 23:54

...med min gamla barndomsvän A-M blev det idag. Det var så himla trevligt, en och en halv timma bara flög iväg, hade det varit öppet längre hade vi nog suttit där lika länge till.

Vi är båda ungefär lika pratiga, så tiden går väldigt fort.

En smarrig semla klämde jag i mig också, och jag vägrar ha dåligt samvete för det, idag!


Jag känner mig hängig idag, det började nu ikväll. Känner mig frusen, ont i magen och huvudet, allmänt obra. Hoppas det inte är något på gång bara, utan tillfälligt. Jag ska ju jobba hela helgen, det är alldeles för dyrt att vara sjuk.


Nu ska jag och kattaskrället gå och lägga oss tror jag, gör hon minsta tendens att trava runt huvudet på mig åker hon ut och jag stänger dörren. I natt låg hon blick stilla i fem timmar, det var lääääänge sedan. Hon har väl lärt sig sin läxa kanske. Det återstår att se.... Maken jobbar natt, så vi är helt ensamma och hon tar över hans halva av sängen. Men fram till dess ligger hon tvärsöver min vänsterarm och försvårar mitt skrivande.

Av Mia - 4 februari 2010 23:38

...jag trodde att man när man är 19 år, har slutat gapa på sin mamma, smälla i dörrar och sätta på musik på högsta volym. Men inte våra grannar inte!

Det är ett jävla gapande och smällande i dörrarna under oss, och det är den 19-årige sonen vi hör. Först gapar han, sen smäller han i en dörr, sen sätter han på musik några sekunder, sedan går han ut och gapar igen, smäller i ytterdörren, är borta någon minut, går tillbaka, smäller i en dörr, gapar, sätter på mer musik som dundrar genom golv och ventiler... så har det hållt på 20 minuter nu, och klockan är tjugo i tolv. Hade jag varit lite tuffare hade jag gått ner och sagt till dom. Det är inte varje dag det är så här, men någon gång i veckan. Ibland är det på morgonen och det stör mig nästan ännu mer. Men alltså 19 år? Det är ingen 14-åring vi talar om....


Och det är samma grannar som hade mage att komma upp och gnälla på oss att vi hade musik, som hon upplevde det, högt på klockan 23.... Undra om de inte fattar hur högljudda de själva är emellanåt?


Det blir till att höja tv:n lite till istället.

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards