Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Det är då....

Av Mia - 16 maj 2008 22:31

... själve f..n att jag måste jobba imorgon när nu söte sambon är ledig... Det är inte alltid så kul att ha det på det här viset.

Jag känner en saknad över mina syskonbarn också, de var hos bror idag och visst hade jag väl kunnat stanna där (oavsett vad deras mor tycker, och hon tycker mycket fast hon inte lever ihop med min bror)... syskonbarnen tyckte också att jag kunde gjort det, men jag måste nog vårda min relation till min sambo också. Jag har saknat honom mycket nu när vi har jobbat så mycket olika!

Vi behöver ha tid ensamma tillsammans, även om en tittar på hockey och en bloggar:-))

Vad kommer det sig att det är JAG som känner att vi behöver vårda (inte laga, bara vårda) vår relation, min sambo och jag, varför känner inte han det, utan verkar helt tillfreds med den??


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

It is a pity that I have to work this weekend when T finally is free from work! I have missed him so much, now when we have worked so much both of us lately.

I also miss my niece and nephew who I haven't had time to see much lately. I've been there today, for a couple of hours and they wanted me to stay longer. I could have, but I also feel like need to take care of my relation with T. We really need sometime together, alone, even if one is watching hockey and one is doing her blog :-)

How come, that I am the one feeling we need to take care of our relation (not heal, but take care of) and not him?? He seems so satisfied with what it is!! 

 
 
Helén

Helén

17 maj 2008 09:46

Det är väl typiskt oss tjejer, att tänka mer på sånt... Hoppas ni hinner träffas LITE i helgen i alla fall!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Siwan

Siwan

17 maj 2008 18:26

Tror att det är ganska vanligt och som föregående bloggare skriver att det är typiskt oss tjejer att vilja vårda relationen. Känner igen detta så väl .. Förstod i det senaste inlägget med bullarna att du också jobbar som assistent, kul, hoppas att du trivs, det gör jag med, jobbar som assistent alltså :) .. Hoppas du har en bra dag ..

http://www.tankspridd.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards