Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Mia - 6 oktober 2009 23:49

...är klara!
Juligt-utmaningen har varit klar länge men inte fotad, och skiss-utmaningen blev klar idag!!!


Här är de!


En av mina mest traditionella aktiviteter strax före jul, brorsbarnen älskar det lika mycket som jag!

    



Detalj från min LO, men eftersom det är fotat är det ganska suddigt. Jag måste nog börja använda min scanner igen, det blir bättre då. Mina älskade blommor och mina älskade glitter-duttare!!

 


Skissen som gavs till mig tolkade jag så här:

 


Jag har börja använda min Sillhouette mer nu, och jag älskar den verkligen, även om jag inte riktigt kan den än.

Skissen kan ni hitta här hos Liza!!


Tack raring, för alla utmaningar, just nu är de det enda som får mig att scrappa! Tydligen behövs det en halsfluss för att åstadkomma mer! :-) Ska vi köra en till??


Av Mia - 6 oktober 2009 23:46

...hade vi i fredags. Det är en tradition som vi haft länge, i uppåt 25 år, men på den tiden fiskade vi också våra egna kräftor. Tyvärr har pesten tagit våra kräftor och vi får nu för tiden köpa kinesiska eller turkiska eller vad det är. Det är en värdefull tradition, som vi fortsatte med även efter att pappa dog. Tillsammans med mina föräldrars vänner och min moster med familj äter vi goda ostar tillsammans med kräftor och snaps, och det känns så himla gott och tryggt att ha kvar den seden. Kanske, om några år, kan vi få möjlighet att fiska våra egna kräftor igen. I år var det vår och brors tur att ha festen, men nu är det tre år kvar till nästa gång!

 

Av Mia - 6 oktober 2009 23:43

...förra veckan tillbringade vi i den s.k jaktstugan.

Ingen svamp direkt blev det, men det är så gott på något sätt att komma iväg och leva "enkelt" liv, utan tv, dator, radio, stereo eller annat som stör. Mobilerna har vi med förstås, men annars är det ganska enkelt leverne.

Jag sover godare och bättre där än jag har gjort på något ställe de senaste månaderna, inklusive min egen säng.

Undra vad det står för?

 

Av Mia - 6 oktober 2009 23:29

...går, att folk saknar mina inlägg! Är det verkligen så?? Det gör mig glad, och jag får väl försöka anstränga mig lite för att skriva mer inlägg!

Här kommer snart några stycken i alla fall!

Av Mia - 6 oktober 2009 13:33

...tar jag det idag.

Borde städa lite och få undan massa grejer som står och väntar, men jag har softat hela förmiddagen. Sov länge, det var skönt.

Maken och jag ägnade natten åt att spela Alfapet på nätet, så det blev senare än jag tänkt, men det är svårt att slita sig! Jag vinner inte så ofta, men vill ju gärna ha revanch vilket gör att vi spelar gång på gång.

Jag gillar inte att förlora, inte alls...


Sen har det varit Hem till gården på tv, brunch och läsning av dagstidningen.


Nu sitter jag då och funderar på, framför dator och Dödlig fångst, om jag ska sy, sticka eller stämpla idag. Det är lite trist väder ute idag, jag känner mig lite låg men ska nog unna mig att ha en avkopplande dag idag. Kanske läsa lite också....


Imorgon är det jobb som gäller!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards