Alla inlägg den 19 november 2007

Av Mia - 19 november 2007 17:37

De här hittade jag på min bloggvän Heléns blogg!

Jag stjäl dem! Har ju så mycket jullängtan inom mig som måste ut!


Skinka eller sill? Skinka förstås! Sillen funkar men det är inga problem att välja om jag måste!

Köttbullar eller prinskorv? Prinskorv tror jag, men köttbullarna kommer inte långt efter...

Gammal eller ny julmusik? Gamla klassiker ger mig mest stämning.

Julknäcke eller vörtbröd?  Ingetdera, mammas läfsor ska det vara!

Julmust eller glögg? Till mat, julmust förstås, men glöggen är så god, och en riktig stämningshöjare!

Gles eller tät gran? Tät!! Som inte barrar... Förra årets gran barrade dagen efter...

Låg eller hög gran? Så hög det går!

Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar

Alladin eller Paradis? Paradis!

Hemma eller borta? Det spelar ingen roll, så länge familj och närmaste släkt är med! 

Traditionellt eller nyskapande? Till största delen traditionellt! Men nya grejer är välkomna, snart blir de ju traditionella också!

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma? Alltid egeninslagna! Med förhoppningar om att de ska bli lite extra och lite annorlunda, men hittills har jag alltid suttit dagarna innan och slagit in så snabbt jag bara kan... inget extra där inte, men bara att slå in ger en ointaglig julkänsla!

23:e eller 24:e? 24 så klart! Då är ju allt ordnat och donat och ska bara avnjutas!

Teskedsgumman eller Trolltider? Men hallå, Trolltider är väl den bästa som någonsin har gått!?? Jag fick till och med mardrömmar om Mara, den hemska häxan!!

Tecknat "eller" verkligt? Jag måste erkänna att jag inte är särskilt förtjust i tacknat... tyvärr, jag tröttnar rätt fort!

Amerikansk jultomte eller svensk gårdstomte? Tjock och röd, med massor av skägg!! Amerikansk!!


Av Mia - 19 november 2007 17:30

...blir det nog inte mycket av.

Jag vilade en stund och nu känner jag mig riktigt risig. Snuvig, ont i halsen, jag fryser... kanske någon av de små änglabarnen som har smittat mig under helgen??

Jag ska försöka röja lite här, men två TREO måste nog till för att jag ska orka med det. Hmm, jag borde ju kunna lämna dammsugandet till sambon, trots att han inte är hemma förrän halv elva. För en gångs skull får våra grannar stå ut med lite ljud på kvällen från oss. Det händer inte ofta iaf. 

Av Mia - 19 november 2007 13:32

...äntligen är jag ledig efter en låååång helg. Planerna för dagen är städa upp, dammsuga, laga mat för några dagar, gympa, skriva brev... Och vila lite känner jag.

Jag börjar väl med vilan, och sedan får vi se vad jag hinner med.

Mina två väninnor kommer hit och syr imorgon, så det vore ju lämpligt om de inte behöver skyffla sig fram genom drivor av dammråttor när de kommer! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards