Alla inlägg den 13 november 2007

Av Mia - 13 november 2007 20:45

1. Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova?

Jag sover oförskämt bra för tillfället, det har inte varit så hela livet kan jag säga. MEN... jag måste nästan alltid läsa tills jag somnar med boken i handen, annars är det svårt. Jag har väl för mycket att fundera över och läser jag inte så är det svårt att undvika att grubbla.

Kan jag INTE somna, sätter jag mig vid tv:n eller datorn en stund, jag klarar inte att ligga kvar i sängen om jag har svårt att knoppa in....


2. Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg?

Jag har ju ett förnämligt jobb, jag behöver aldrig gå upp före halv nio om jag inte vill, så jag sover nog 8-10 timmar varje natt. 9 timmar är det bästa för mig, måste jag erkänna... då mår jag bäst och jag är lyckligt lottad över att kunna sova så länge de allra flesta nätter!!


3. När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg? 

 Tja, eftersom vi båda här jobbar skift så är det liksom inga skillnader på helg och vardag.... Men på ett ungefär så är det likadant varje kväll, gå och lägga sig vid halvett-ett (fast det kan bli senare också förstås, dock sällan tidigare...)

När sambon jobbar förmiddag lägger han sig vid elva och jag brukar väl försöka komma i säng då också.

När jag är ledig kommer jag väl upp vid halv tio på morgonen, när jag jobbar är det halv nio... Så bra är mitt liv! *L*


4. Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen?

SNARKAR!! Som tur är lider inte söte sambon av det, han som sover mest tillsammans med mig. Men andra som ibland råkar sova i samma rum som mig har nog större problem med det. Det blir nog bra när jag gått ner i vikt!!!


5. Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka?

 Helst inte ensam!! Fast jag sover bara ensam på jobbet.... Annars har jag söte sambon och Kejsarinnan brevid mig, och när sambon jobbar är det bara jag och Kejsarinnan som campar tillsammans!!

Av Mia - 13 november 2007 20:21

... måste jag göra reklam för.

Det är min kära väninna som gör oerhört fina pärlsmycken, och har nu bestämt sig för att sälja över nätet också.

 

Stormsmycke är namnet (tror jag....) och besök gärna hennes sida! Den är under uppbyggnad fortfarande, men det är bara att höra av sig till henne om ni är intresserade!! 

Det är svårt att se på bilden hur halsbanden ser ut, men de är himla fina, och har man några särskilda önskemål brukar det inte vara några problem att tillgodose dem heller... Prisvärt är det också!!

Testa! 

Av Mia - 13 november 2007 19:31

Åh... det gör mig barsnligt lycklig!

Det är så vackert ute idag, men jag inser att det väl inte kommer att ligga kvar...

 

Jag har hämtat mina nya glasögon idag! De är häftiga känns det som, häftigare än jag brukar ha tror jag, fast de är inte helt olika de jag hade innan.

Bågen är lite grövre och  bredare än förut men de har ungefär samma färg, vinröd/lila nåt sånt.

Jaja, jag ser iaf betydligt bättre med dem och det bådar ju gott nu för bandysäsongen. Det är ju en fördel om jag ser bollen.


Pepparkaksbak med mina brorsbarn har jag hunnit med också idag! Det var mysigt även om brorssonen tröttnade efter tio pepparkakor... Det blev lite Fia med knuff där i stället. Brorsdottern däremot bakade och stod i.
Vi hade djupa samtal om krig och Hitler och förintelsen också, de var riktigt allvarliga och fundersamma i sin diskussion...  Men intressant att prata med dem om sådana saker.


Nu är det dags för säsongens första glögg. Vanlig Blossa förstås, för de andra börjar inte säljas på systemet förrän på fredag! Mmmm, det luktar gott!!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards