Alla inlägg den 19 november 2007

Av Mia - 19 november 2007 22:31

Det finns ju ett flertal anledningar till att jag föredrar en äkta gran.

Bl a följande:

  


Bilderna tagna från Treetopia 




Bilderna tagna från Christmastreeforme 


Åmajjgadd!! Surfa runt på amerikanska sidor KAN innebära att man sätter julinspirationen i halsen. Tur att det finns sidor som faktiskt stimulerar också!

JUL
Av Mia - 19 november 2007 21:14

Det heter en glögg, flera glöggar! Nu vet ni/vi det! Tänkte väl att jag hade rätt! *L*

Av Mia - 19 november 2007 21:08

Lite spännande recept om Ni tänkt att ha en glöggfest!

Recept och bilder är lånade från Arla, Blossa samt Systembolaget.

Av Mia - 19 november 2007 21:00




Av Mia - 19 november 2007 20:16

Låter det inte vansinnigt gott? Jag har inte testat det men det kanske är något jag ska prova framöver?

Receptet har jag hittat hos Allt om mat


Av Mia - 19 november 2007 18:57

Heter det så?? En glögg, flera glögg?? Hmmm, inte vet jag, i min blogg heter det glöggar! *L*

Av Mia - 19 november 2007 18:38

...är ju ett viktigt kapitel så här års. Tryck på bilderna om ni vill läsa mer om dem på Systembolagets hemsida.

Blossa 07 verkar gå som smör i solsken.

 

Den kom till butikerna i fredags, mamma var där på eftermiddagen och då var den slut. I dag kom den igen, och på vårt systembolag finns det bara 7 kvar nu. Undra om jag hinner dit innan den tar slut igen? Troligen inte! Vårt systembolag har verkligen inte blivit bra sedan de flyttade! Deras lager är så otroligt mycket mindre, själva systembolaget är mindre och rörigare och för att försöka få det så lätt och enkelt att hitta som möjligt, så flyttar de runt grejerna så jag inte hittar alls! 


Tidningen Allt om mat har testat glöggar och de rekommenderar framförallt tre stycken.

    


Jag är benägen att hålla med, alla tre är mycket goda! Lagom med krydda och sötma. 

Några jag kommer att testa är:

 

 Tindra är sockerfri, Lucia har en smak av choklad och Dufvenkrooks smakar hjortron. Intressant! Den sockerfria är väl bra för mig som har en släng av diabetes....

En jag kommer att köpa igen i år är:

  Som Allt om mat tyckte smakade vaniljglass blandad med glögg! 


Och de här måste jag bara köpa! De är ju så söta att jag inte vet om jag kommer att vilja drick upp dem!!

  

Av Mia - 19 november 2007 17:47

...tankarna på min väninnas väninna, som jag också känner en del. Hon förlorade helt hastigt och tragiskt sin man förra veckan och jag lider så med henne...

Det känns så hemskt, orättvist och ledsamt...

Hoppas, hoppas att hon har många runt sig som kan stötta henne och barnen igenom denna oerhört jobbiga tid...

Förstås går mina tankar i första hand till dem, men så väcker det ju många känslor hos mig också, min förlust av pappa. 

Sorgen är så svår att hantera, jag vet det, därför tänker jag extra mycket på dem!

Jag känner verkligen med dem! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards