Alla inlägg under januari 2009

Av Mia - 12 januari 2009 18:31

....är det som gäller idag. Dels känner jag mig hängig, ont i halsen och huvudet (attans förkylning som aldrig släpper, inte blir jag varken ordentligt frisk eller ordentligt sjuk heller) dels har jag jobbat hela helgen och ser fram mot att jobba tis-ons samt tors-fre också. Jag har bytt med min kollega så att jag kan vara ledig i februari när maken fyller 40!

Men, som vanligt har jag lite lagom med skuldkänslor för att jag inget gör när jag är ledig. Eller, jag slutade 11 i morse och då åkte vi och handlade, sedan har jag faktiskt tvättat två maskiner och hängt upp dem, börjat plocka undan julsaker och plockat lite. Det jag borde ha gjort, är att ha skapat lite av något slag.

Stickat, sytt, broderat, skrivit brev och mail, scrappat, stämplat eller nåt i den stilen men icke!

Inte ens kan jag träna lite i photoshop när jag ändå sitter framför datorn, det har jag ingen lust till idag!

Det är underligt, att jag inte bara kan tillåta mig att sitta här då, idag, när det verkar vara det jag vill och orkar UTAN dåligt samvete. Bara njuta av det, istället för att tänka på allt jag borde ha gjort. Det är ju mitt liv liksom!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

The couch is the place for me today. One, I am not feeling well, headache and soar throat (this cold that never leaves me, I am not getting real ill or real well) two, I have worked all weekend long. I will also work mon-tue and wed-thu since I have change shift with a co-worker. Therefor I can be off from work in February, when my husband is turning 40 years old!


But as usual I am feeling guilty when I am doing nothing on a day off from work. Well, I finished at 11 this day and then I have been shopping grossery, washed clothes and started take away all our christmasdecorations.

What I should have been done is sewing, scrapping, stamping, writing letters, knitting, embroidery or things like that.

But I just don't feel like it!

Why can't I just sit down here, and do what I want to do, without feeling guilty? It is my life, I should just relax when I can and feel fine with it.


Av Mia - 12 januari 2009 17:57

...är ju helt fantastiskt! Jag behöver inte köpa en enda cd til! Det är bara att bli medlem på www.spotify.com och sedan kan jag ju lyssna på precis det jag vill, hur mycket jag vill, göra låtlistor och annat skoj! Hur bäst som helst!

Ska bara köpa ny dator också, så det blir lite bättre ljud!


Av Mia - 12 januari 2009 16:03


Idag var det dags att slänga ut granen, det känns sorgligt. Ett helt år kvar till nästa gång.... Vår lilla gran, den har inte barrat någonting, bara stått här, luktat gott och strålat av pumlor och ljus.

Nu ligger mina ljuvliga pumlor nerbäddade i den fina förvarnigen jag fick av väninnan E i julklapp förra året. Eller förrförra var det ju nu förstås.

Nu ska bara resten av julsakerna ner, det tar vi nog till helgen!

Av Mia - 12 januari 2009 15:59

...X antal år sedan, var jag galet fascinerad av serien Melrose Place och tyckte den var SÅÅÅÅ bra. Idag såg jag något av de första avsnitten, som går på TV 3, i repris just nu.

Jag bara undrar... hur tänkte jag då... Idag kändes det inte riktigt lika bra! Så unga skådespelarna var, innebär det att jag har blivit gammal?


Av Mia - 12 januari 2009 15:58


Pillertrillaren, det är jag det! *L*

Varje morgon, ett gäng. Men det är bra, jag känner mig ju så frisk, att det är lätt att glömma att ta dem!

Av Mia - 11 januari 2009 14:05

....för makens jobb gör sig gällande igen, efter julen och nyår, då jag helt förträngt risken att han blir av med jobbet.

Nya rykten går, att de ska stänga hela arbetsplatsen i 8-9 månader... Hjälp!! Då finns det ju ingen chans att han får stanna!
Det här blir min död, jag stressar upp mig så jag mår illa med jämna mellanrum, när jag tänker på konsekvenserna av att han blir arbetslös. Ingen som har ett skjul till oss, att sova i, helst gratis....


Av Mia - 10 januari 2009 12:15


Bästa kusin L, gjorde min dag idag! Så länge jag har letat efter detta spel, i leksaksaffärer, på antikvariat, blocket och tradera, men icke!
Dock har kusin lyckats hitta det hemma i Skottland och skickade med sin mor och far det hit till mig! Åh, så glad jag är!! Nu ska jag tvinga maken att spela ikväll, det blir nog inte så svårt! *L*

Tack, tack, tack kusin!


(Titta gärna in hos de andra deltagarana, finns länkade till höger!)

Av Mia - 9 januari 2009 13:06

...januariväder! Det kändes som lite vår i luften i förmiddags när jag gick till jobbet! Det är ju trevligt, men jag hade gärna haft lite mer vinter.

Dock är vädret härligt idag, och så fort min brukare vaknar ska vi ta en lång promenad! Bäst att passa på, imorgon kanske det är mulet och trist igen!

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

It is a lovely weather outside today. It almost felt like spring this morning when I was off to work! It is nice, but I would love to have some more winter, with snow!

But as the weather is so nice today, we are going out for a long walk here at my job later on!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards