Alla inlägg under januari 2009

Av Mia - 17 januari 2009 14:35

Ännu en härlig dag på isen, strålande sol och ett par minusgrader! Vi njuter av varje dag som går att tillbringa på sjön!

Inga skridskor idag dock, vi försökte fiska lite! Det gick väl sådär, som vanligt...

Av Mia - 16 januari 2009 16:19


I kväll är början på hela helgen ledig tillsammans! Härligt!
Jag har köpt mig ett fantastiskt häftigt tyg på IKEA, och tänkte mig en väska att ha mina handarbeten. (Som jag syr på just då förstås, annars får de inte plats. Det skulle bli en STOR väska!)

Nu ska jag surfa runt på nätet efter inspiration och kanske ett litet mönster. Jag är inte så bra på att designa egna nämligen.

Åh, jag är så kär i det här tyget! Jag funderar allvarligt på att köpa mer och göra gardiner till sovrummet!

Av Mia - 16 januari 2009 16:16


När jag duschat på morgonen igår, skulle jag ta på mig mina ringar, och det slog mig, hur mycket jag faktiskt tycker om att att vara gift!

Jag älskar min man, jag älskar min ring, och hur mycket det än kommer att storma om vårt liv medan maken nu förlorar sitt jobb, så stormar det inte mellan oss. Där är det lugnt, trygg och stabilt och det gör att vi kommer att ta oss igenom det här, tillsammans!

Av Mia - 15 januari 2009 20:01

....har jag lyckats göra idag! För dem som inte vet vad det är, så har jag fixat så att jag bara trycker på en enda tangent i mitt bildredigeringsprogram och vips är allt arbete gjort med bilden, som jag vill ha den när jag lägger upp den i bloggen.

Vit ram, skugga, storlek, sparad där jag vill ha den sparad, och allt blev så enkelt! Istället för att sitta och göra alla moment varje gång, detta underlättar ju massor! Hurra!
Tänk att jag har lärt mig något nytt i Photoshop idag också! Det finns MYCKET att lära sig....

Av Mia - 15 januari 2009 13:58

...har en utlottning i sin blogg, och jag måste förstås vara med och tävla. Länkning från min blogg och en hint om tävlingen, sen så är jag ännu en deltagare i tävlingen!!

Av Mia - 14 januari 2009 22:55

...känner jag mig nu, imorgon går jag på fjärde dygnet på en vecka. Åtta dagar blir det när jag går av i övermorgon.

Det tar på mig, även om jobbet är lättsamt och lugnt så blir jag trött. Det ska bli så fantastiskt skönt att vara ledig i tre dagar, och det bästa av allt är att maken också är ledig! Det är inte ofta vi är lediga någon helg tillsammans!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

I am feeling so tired at the moment. Tomorrow when I go to work it is for the fourth "24-hours-in-a-row-shift" in a week, and when I go off from work the day after it is the 8th day in a row at work.

Even though the job is easy to do, I get tired.

It will be so wonderful to have three days off from work, and the best of everything is that my husband is off from work too! It isn't often that happens, that we have a weekend off at the same time.

Av Mia - 14 januari 2009 22:51


Jag haft två väninnor här på sykväll, och jag har tvingat mig att sy på min mammas 60-års present, som hon skulle haft i januari förr året. Den är vansinnigt trist att sy på, men det måste ju göras! Vad bättre då än att sy dem, med sina väninnor så jag kan skratta gott under tiden!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

I have had two friends over this night, to do some crafting, and I was sewing on my gift for my mothers 60th birthday, which was in January last year.... It is som boring to do, but what is better than to do that along with your friends, who makes you laugh during the evening!



Av Mia - 14 januari 2009 22:49


En blick på Kejsarinnan talar om för mig att det är dags att plocka bort adventsljusstakarna i bakgrunden... Snyft... jag tycker om dem!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

A look at the empress tells me that it is time to took the electric adventscandle down for this year. It is not fun, I love to have them in my window!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards