Alla inlägg under januari 2009

Av Mia - 22 januari 2009 12:45

 Dagens lilla shoppingtur med väninnan E resulterade i de här tygerna. Planen är tabletter till köksbordet. Grejen är den att jag ju nu behöver lila gardiner till köket också! *L*

Av Mia - 22 januari 2009 12:44

Jag packar inför arbetsdygnet, det är alltid mycket att ha med, jag måste ju har med lite att greja med när min brukare sover.

Av Mia - 22 januari 2009 12:42

Nu är det inte jag som köpt den här träningsmaskinen, utan min bror. Han ville inte ha den för tillfället och lånade gärna ut den till mig...hmmm... nu är det ihopsatt iaf.

Av Mia - 22 januari 2009 12:39

...idag, och det är så skönt!!

Jag hade en planer, men jag känner mig så trött idag, otroligt trött. Knappt att jag orkade gå upp ur sängen.

Gympa ikväll, lockar inte så mycket alls, men jag får väl tvinga mig dit. Åh, vad jag längtar tills jag är i det stadiet att jag tycker det är kul med gympan, fast jag tror aldrig jag kommer dit....


Nu ska jag lägga upp lite dagens foto, sedan ska jag göra ett snabbröj och sen... ja, det lutar åt antingen en bok i sängen eller sätta mig vid symaskinen.

Av Mia - 20 januari 2009 15:25

...har det blivit de senaste dagarna, därav den lite sämre kvaliteten. Fast, jag är ganska nöjd över min mobils kamera, den är bättre än många andra!

Av Mia - 20 januari 2009 14:46

...har jag fått av raraste Eva, hon är deltagare i Foto 365 och hennes blogg är väl värd ett besök! Tack Eva, jag blev så glad!


Nu ska man då liste fem saker som man är beroenda av!

1. Min underbara symaskin (iaf just nu) Janome Jubilee 85.

2. Nässpray (ja, jag vet, det är inte bra, och jag arbetar på en plan att bli av med det)

3. Min älskade kamera! Nikon d40x, som är med mig nästan överallt.

4. Min laptop (som just nu är ur funktion så nu är det makens som jag är beroende av. Laptop alltså) tillsammans med Internet.

5. Att skapa (scrappa, sy, brodera, fota, stämpla....) detskänker mig lugn och glädje, det är viktigt för mig!


Nu ska jag skänka den här blogawarden vidare till fem personer.

Utvald är, utan inbördes ordning: (och känn er inte tvingade att ge den vidare! Det är inte tanken från min sida, jag vill bara visa att jag uppskattar er och tycker så mycket om att besöka er!)


Siw

Helén

BeaTris

Mjotten

Ariella


Det finns fler som jag besöker med glädje, men fem var det sagt! *L*





Av Mia - 19 januari 2009 14:38


Jag syr och syr, det är vad min lediga tid denna helg handlar om, när vi inte har varit och umgåtts med syskonbarnen och deras far. Det är dock inte alltid så lätt, då Kejsarinnan tydligen måste vara mitt i allt och så fort jag böjer mig fram måste hon buffa med sitt lilla huvud mot mitt. Kärlek på hög nivå, jag vet, men det är liiiite svårt att skära och sy då.

Inget skapat av det svarta tyget än, måste leta efter mönster.

Jag har faktiskt sytt klart lite dukar, bland annat till mamma och de kanske jag stolt kan visa upp tillsammans med LO:s som jag lovade för ett tag sedan... Det kommer, det kommer...

Av Mia - 18 januari 2009 23:30

vet vet...

Jag ligger liiite efter med det mesta här! Foto 365, och andra uppdateringar.

Idag har jag ägnat dagen åt att sy, fortfarande är inte väskan klar, jag måste åka och köpa mellanvadd imorgon.

En promenad och biobesök med bror och hans barn har det blivit också, men nu känns det som det är dags att zzzzzzzzzzzz............

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards