Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Mia - 29 oktober 2008 22:40

...imorgon innehåller en "hemlig utflykt" för väninnan C.

Eftersom hon inte läser här före er så kan jag ju skvallra lite! *L*

Vi ska åka ner till Alingsås, för att dels handla lite då Alingsås har många små fina butiker.

Sedan har de något som kallas "Ljus i Alingsås", där olika "konstnärer" skapar installationer med lampor, strålkastare och annat ljus runt om i staden.


Jag har aldrig sett det där, men det jag sett på nätet verkar oerhört vackert. Dock är jag lite skeptisk i år, för det verkar inte riktigt lika vackert denna årgång.

Kolla HÄR om ni är nyfikna.


Hoppas väninnan också uppskattar det!

Av Mia - 29 oktober 2008 22:38

....i bloggen är det, det vet jag.
Det beror till största delen på att makens dator har svårt att läsa våra minneskort. De är väl för snabba för den...

Något kanske kan komma in framöver, men det är svårt när det tekniken inte funkar så bra!


Av Mia - 29 oktober 2008 22:34

...finns att beskåda och läsas om HÄR.

En liten film om den kan man se nedan...för alla som är intresserade...

 Åh, jag är så kär!!!


Av Mia - 29 oktober 2008 22:28

...stod inte säker i skogen idag! Maken och jag tog med oss syskonbarn och ena valpen från bror för en promenad.

Att få med sig Atlas som valpen heter, var inte enkelt, varken han eller Mini/Acke är vana att gå i koppel. Det har inte blivit någon träning av, de håller sig så snällt intill sin mamma, så bror min har inte behövt att träna dem. Nu är det på tiden. De första tio minutrarna var han helt galen. Han kastade sig åt alla håll, han lade sig platt på marken och vägrade gå och jag tänkte nog att jag hade tagit vatten över huvudet. Men med lite godis och lock och pock så gick det ganska snart över och han var så duktig i skogen, för att aldrig ha gått i koppel förut!


Svamp fick vi också ja, kanske tio liter orensade trattisar. Nu är de rensade och förvällda och väntar på att frysas in!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards