Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Mia - 23 oktober 2008 18:44

...är det helg och det ser jag sannerligen fram mot! Jag är ju ledig! Tyvärr är dock inte maken min ledig, och det är väl smolket i glädjebägaren. Men jag har en härlig och rolig helg att se fram mot!

Sötaste maken har lyckats få ledigt natten mellan fredag och lördag dock och det är trevligt. På fredagkväll är vi bjudna på 60-års fest för en ex-kollega till mig, det blir nog bra... kanske, som vanligt är jag lite stressad över att träffa människor som jag aldrig mött förut (lite huvudvärksvarning kanske, eller vad tror du C *L*), alltså jag har inte träffat en enda av dem!!

Tur, tur att jag har med min stora starka man så ingen rövar bort mig! :-)


På lördagen är det höstmarknad här i stan, en klassiker, med kallt väder, mycket folk och lite shopping. Som traditionen bjuder ska jag dit med väninnan C, men kanske inte riktigt lika tidigt som vi brukare, med tanke på fredagens partaj.

Där ska vi gå runt, förfäras över allt fult som säljs, gnälla över folk som tar med sig hundar, paraplyer och barnvagnar ut bland alla dessa människor, frysa och försöka leta upp något ställe att fika på...

Men trots det är det roligt och något jag måste göra om jag är ledig! :-)

Något handarbete, lite dvdfilmer och annat smått och gott brukar få följa med hem.


På lördagkvällen har jag bestämt mig för att hälsa på bror min, maken jobbar ju och jag hade ingen lust att vara ensam hemma så jag erbjöd brodern mitt sällskap. Tyvärr har han inte barnen, annars hade de kunnat förgylla min kväll. Brodern hade lite planer, antingen gå ut på krogen en sväng eller besöka grannarna, vilken överraskning. Vi får väl se hur det går med något utav det.


Söndagen erbjuder bl a ett krydd- och smyckesparty, och det ska också bli kul.

Men det låter som om helgen kommer att bli dyr... och inte mycket tid över till så mycket annat. Tur att jag är ledig på måndag också!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

Soon it is weekend here and I am so much looking forward to it. I am off from work and it is a lot going on.

My husband is working but he has managed to be free on the night between friday and saturday. It is great since we are invited to a party for an ex co-worker who has birthday and I didn't want to go by my own. I know no one there.

On saturday it is our big autumn-market here, and as always my friend C and I are going to visit it.

The evening I will spend at my brothers place, I didn't want to be home alone on saturday and offered my company to him :-) The kids aren't there, otherwise they could have brighten up my evening.

A lot to do, and the best part is that I am off from work monday too.

Av Mia - 23 oktober 2008 17:52

Eftersom jag inte får tummen ur att sy mig ett vackert lapptäcke, så försöker jag väl mig på att vinna ett då!
Den ljuvliga bloggen BLOMSTERVERKSTADEN, lottar ut ett lapptäcke skänkt av butiken Klinta Kryddor & Grönt, och oj vad synd det är att jag inte bor närmare Höör, för butiken verkar alldeles underbart härlig!

Lapptäcken kommer från ett välfärdsprojekt i Indien och det kan man läsa om mer hos Lisa, ett spännande projekt med vackra produkter!



Vackert är det så pröva lyckan ni också! Här hos Blomsterverkstaden kan ni vara med och tävla!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards