Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Mia - 4 oktober 2008 22:26

...nya sängen på jobbet är det dags för! En med höj och sänkbar huvudända minsann och en liten kontroll till.  Just det är väl inget för mig, men det ska bli gudagott att få sova i en ordentlig säng!
Får väl se om det finns något bra att somna till på tv:n annars blir det ett par kapitel i Linda Olssons Sonat till Miriam!


Av Mia - 4 oktober 2008 21:26

...på isen har hållt mig sällskap ikväll, men nej, jag tror inte det är något för mig. Men de är dock modiga, som ger sig på det här, det måste jag säga!

Dock finns nog något annat jag kan lägga mina timmar på lördagkvällarna på tror jag.

Kanske låta bli tv överhuvudtaget? Fast, på helgerna är jag sällan hemma så det blir bara att titta när jag är på jobbet i så fall.

Någon annan som har en åsikt om programmet?

Av Mia - 4 oktober 2008 17:46

...kronor har en brukare i vår kommun blivit förskingrad på.

Dennes personliga assistent har under ett antal månader fört över pengar till sig själv och det uppdagades för ett tag sedan. 

Det gör mig så fruktansvärt, fruktansvärt arg.

Att göra något sånt mot en människa som litar på dig, där du arbetar i dennes hem, den har förtroende för dig, den som redan har så mycket att kämpa mot, mot någon som redan ligger....

Och om man nu inga skrupler eller empati har, om ens egen moral är under noll, hur tänker man när man för över pengar från brukarens konto till sitt eget? Att det aldrig kommer upptäckas?
En riktigt korkad, egoistisk sopprot! Satan i gatan vad upprörd jag känner mig!


Kanske beror min upprördhet lite på att jag känner brukaren också... 

Men oavsett, göra så med någon som är bland de svagaste i samhället, en utav de mest beroende. Det är riktigt för jävligt.


Av Mia - 4 oktober 2008 17:43

...lördag på jobbet minsann.

Vi har fått en säng att sova i här, istället för den obekväma bäddsoffan. Jag återkommer med recension av sängen imorgon! *L*


Nu behövdes det ju då möbleras om lite, eller en hel del, för att det ska se mysigt och ombonat ut, men inte trångt och plottrigt. Så i tre timmar idag, har jag dragit möbler, dammsugit, piskat mattor, dragit möbler igen, torkat golv och till slut så känns det ok nu.


Nu ska det bara godkännas av mina kollegor, min brukare har godkänt det, men å andra sidan skulle han godkänna vad som helst, bara han har sin fåtölj och tv.

Är kollegorna inte nöjda, är de såååå välkomna att slita runt möblerna själva.


Av Mia - 4 oktober 2008 16:19

...är det imorgon, en lapp på badrumsspegeln ska påminna mig om det! Men, jag är ju på jobbet utan kamera, och imorgon åker vi direkt till Göteborg, så det blir en mobilEFIT imorgon! Det går nog bra det med!

Av Mia - 4 oktober 2008 16:12

...vad jag känner mig trött... Inte var det någon sen kväll igår direkt heller. Det är väl att börja jobba igen efter två veckors semester som sliter ut mig.


Igår var jag på Kvinnlig Krafts Mode- och mingelmässa här i stan, med mina mostrar, och det var riktigt trevligt faktiskt. Mat och vin, lite butiker som var där och hade små erbjudande, en modeshow (som jag tyckte var alldeles för lång, plus att de hade hårklippning på scene, vilket inte direkt var så smart för man såg inte mycket.) och lite allmänt minglande och pratande med människor man känner.


Jag kom inte hem med så mycket, bara en höstkrans att sätta på dörren, men det var himla fin!


Imorgon åker jag och moster L på scrap- och stämpelmässa i Partille, och det ska bli himla kul! Jag har ju missat de andra mässorna under hösten, men nu så kommer vi äntligen iväg. 


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards