Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Mia - 9 oktober 2008 20:17

...måste jag väl också ha när jag är ute och reser? :-)

För all del, när jag jobbar ett helt dygn också, en söt necessär kan väl pigga upp. Men jag har svårt att hitta någon jag verkligen vill ha, och jag behöver en lite mindre och en större. Eller behöver... vill ha menar jag...

Dessa hittade jag på Eleven och de kommer från Pia&Pio, men jag vet inte om de är vad jag söker.....


Är jag shoppingsugen tro? Verkar nästan så, eftersom jag bara surfar på sådana sidor idag. Jag har massa annat jag borde göra, men nu sitter jag framför SOS Gute som är på tv:n, och passar på att surfa under tiden. 



Av Mia - 9 oktober 2008 19:56

...att ha med när jag reser lite kortare resor är jag i behov av, och jag vill ju ha en snygg! Oilily har en del roliga och snygga grejer.


 

Men smakar det så kostar det... Dessa finns att finna på INREDA, och kostar1665:-/1485:- samt 1275:-.


Tomten, det är snart jul! :-)


Av Mia - 9 oktober 2008 19:43

...har hittills inte varit min grej alls, jag tycker de är apfula (ber om ursäkt alla crocsägare, men jag tycker det! Dock verkar de väldigt bekväma...)

Men nu minsann, har jag hittat ett par som till och med jag skulle kunna tänka mig att använda hemma.... 


Det syns inte på den här bilden, men de skimrar faktiskt. Lite lagom vardagslyx för mig! 

De finns i 13 färger, bland annat lavendel, lila, cerise, aqua, blå, lime, guld... Hmm, ja, de kanske ska stå på önskelistan! 

Av Mia - 9 oktober 2008 19:33

...avgår till våren. Jag VILL VERKLIGEN åka med på den.

Nästan 1800 spänn för resa, hytt, mat, kurser, material etc. Två nätter, till Kiel tror jag att det var och jag VILL VILL VILL åka!

Vi får väl se om jag har hittat några pengar någonstans, för jag antar att jag kommer att handla lite på båten och så också om jag skulle åka med.

Men så roligt det skulle vara att åka med 100-talet andra scrap- och stämpelgalna och bara frossa i vår hobby!!


Åhh... kanske jag ska önska mig detta i födelsedagspresent av alla som gratulerar mig.... 

Om jag önskar riktigt, riktigt hårt, undra om jag kommer iväg då?


 

Av Mia - 9 oktober 2008 19:30

...till glöggen är ju viktigt. Undra om jag inte ska testa frusen mandel- och kolakräm med blåbär och dajmkulor i år.

Det lät oerhört gott tyckte jag! Får väl försöka hålla mig ifrån sötsaker fram till juletid, så jag kan unna mig lite då....


JUL
Av Mia - 9 oktober 2008 19:26

...närmar sig med stormsteg! Hurra, säger jag som älskar allt som har med jul att göra!

Förstås är ju en av de viktiga ingredienserna GLÖGGEN!

Blossa 08 blir oerhört intressant tror jag...




 "BLOSSA 08 är julens smak 2008. En glödande årgångsglögg, namngiven efter året den kom  till. BLOSSA 08 har en frisk smak av blåbär med en ton av kryddnejlika. De blåröda bären från våra nordiska skogar skänker värme i juletider. Servera glöggen varm upphälld i ett glas som gör den vackra färgen rättvisa. Njut av en gammal tradition i modern tappning."


Det gäller väl att hänga på låset den 3 november, då jag tror det var den släpptes. Förra året var det ju ett gissel att få tag på glögg i slutet på november. Vi får väl köpa på oss ett gäng flaskor, problemet är ju bara att har vi det hemma så går det åt, fortare än planerat....


Men julen kommer!! Hurra!

JUL
Av Mia - 9 oktober 2008 17:44

...mitt liv finns en person som jag så gärna skulle vilja få bort. Eller, den finns inte i mitt direkta liv, utan mer i periferin. Människor som står mig nära och finns i mitt liv, har den här personen i sin omedelbara närhet.
Ibland, eller rätt så ofta, så känns det som om den här personen gör ALLT för att förpesta min tillvaro, bara för att den själv är osäker och instabil. Och den gör det genom att försöka styra de människor vi så att säga har gemensamt.

När det dessutom handlar om barn, så blir jag rasande. Arg för att den inte kan se till barnens bästa, förbannad för att den ser mig som ett hot, rasande för att den lägger ut sitt dåliga mående på mig, frustrerad över att denna person inte har kommit längre på så många år utan fortfarande ser mig som den ONDA. Vilket jag och andra runt mig inte förstår alls.

Jaja, det finns alltid två sidor av ett mynt, men faktum är att alla runt oss är mycket förvånade över hur personen i fråga beter sig...


Och jag blir bara mer och mer frustrerad och besviken för varje gång jag påminns om situationen och inser att jag inget kan göra åt det.


*morrar*

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards