Alla inlägg den 5 december 2007

Av Mia - 5 december 2007 23:04

..års fuchsior och pelargoner. Med reservation för felnamnade sorter...

La Traviata 

 


Peppermint Candy 


Whiteknight Pearls


Ingen aning om följande...


 

Av Mia - 5 december 2007 23:01

...har ramlat ner i brevlådan, vilket innebär att det är dags att snart börja planera nästa års inköp av pelargoner och fuchsior. Mitt i jultider!!

Förra årets inköp blev ju lyckade. Vi var på plats och köpte det utanför Norrköping, så blir det nog nästa vår också! När vi nu har någon att hälsa på i Norrköping ska vi ju passa på att botanisera ordentligt! Hoppas bara att mina blommor klarar övervintringen hos mamma....




Av Mia - 5 december 2007 01:52

Visa vem det är som har rätt, rygga inte tillbaka när du blir hotad! Heja Barbro!

Av Mia - 5 december 2007 01:11

 


...är klara för SFR (Sweden Rock Festival) tills sommaren!

"Mitt" Whitesnake! Jag MÅSTE bara dit! 1987 köpte jag min första vinyl med dem, för det var vad det var på den tiden, och den gick högt och varm i flickrummet, så till den milda grad att jag några år senare var tvungen att köpa en nu platta för att kunna höra låtarna utan hack! Tre band fick mig att börja lyssna ordentligt på hårdrock, som detta då var på den tiden; Whitesnake, Dio och Iron Maiden. Maiden blev aldrig några absoluta favvisar, även om jag tyckte/tycker att de är bra....

Tillsammans med Bon Jovi  är Whitesnake mina favoriter, alla kategorier. Tyvärr har väl båda fallit en del utanför ramen för vad jag anser vara exemplarisk musik på senare tid, men David Coverdale har universums bästa sångröst, definitivt! Ronnie James Dio konkurrerade om platsen länge, men hans röst har tröttnat lite på senare tid... på deras tidigare plattor dock...*suckar*

Nu för tiden är det Whitesnakes ena live-dvd så går varm här hemma, speciellt när vi dricket lite starkare drycker och behöver höra något bra! Den är outstanding i kategorin live-dvd i mitt tycke! Lite svagt arbetar jag nu på att få ihop alla Whitesnakes cd's, mina vinyler har jag sålt av...

Jag har haft förmånen att kunna se dem live två gånger och båda gångerna var bra, men Göteborg för något/några år sedan (tidsbegreppen är inte de bästa) var det mest underbara jag upplevt i konsertväg! Rakt igenom var konserten så vansinnigt bra och stark att jag var helt euforisk när jag kom därifrån! Visst, Bon Jovi någon i början på 90-talet (eller var det slutet på 80-talet?) på New Jersey-touren var ju en hejdlöst underbar upplevelse också men Whitesnake var nog snäppet bättre.

Till våren släpper de en ny platta också och det ska bli väldigt intressant att lyssna på den! 


Jag får väl i ärlighetens namn nämna några andra band på festivalen som också kommer och som jag kan tänka mig att se. Jag blev bara så fixerad vid att WHITESNAKE kommer dit!! Har jag sagt det tidigare? WHITESNAKE KOMMER TILL SRF!! 


Andra intressanta band då;

Mustach 

Def Leppard

Judas Priest

Gotthard 


Av Mia - 5 december 2007 00:23

På live-dvd:n gör de en version äv Burn/Stormbringer som är så vansinnigt bra och David Coverdale bevisar än en gång hans styrka, rösten, som får mig att rysa varje gång!

Så för alla Whitesnakesfans, eller de som har drygt åtta minuter över i sitt liv att lägga på något som ligger mig varmt om hjärta!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards