Alla inlägg den 2 december 2007

Av Mia - 2 december 2007 20:51

 Till Lilla Kusin! Idag fyller hon 34 år, gammal som gatan blir hon!
Hon är för långt borta för en kram, men hon får några bakelser här till hennes födelsedags ära!

KRAM! 


 

Bilden är lånad från Home Couture!

Av Mia - 2 december 2007 20:24

är det ju idag. Jag har varit uppe hos min bror och hans barn för en adventsfika tillsammans med mamma. Sedan åkte vi till stan och gick på bandy! Första matchen för mig denna säsong och brorsbarnen var med för första gången i hela deras liv. De verkade tycka att det var kul! Inget gnäll eller tjat, eller frågor om när det var slut eller att de frös... Blivande bandysupportrar månne?

Matchen var bra! IFK spelade riktigt bra och hade hård press på SAIK tills det var tio minuter kvar eller nåt och då (som vanligt?) slarvade IFK till det och förlorade med 2-4... Jaja, vad säger man... De hade förtjänat en poäng faktiskt!


Vi har adventspyntat här hemma, och nu är det bara bortplockande av kartonger och skräp som gäller... Och allra helst städning i mitt arbetsrum... Nu skulle vara veta hur det ser ut! Det kan skrämma den modigaste hjälte faktiskt!


Jag har gjort en egen blomstergrupp och en liten ljusbricka som står på min byrå. Det är så vackert när levande ljus står framför en spegel, de blir liksom dubbelt så många då! *L*





Så var jag ju på IKEA häromdagen och jag hade fått en strålande idé. Jag skulle köpa en stor glasvas, fylla den med mina vita fina pumlor (som jag ju inte använder i år när min gran ska vara dekorerad i lila) tillsammans med en liten ljusslinga som går på batteri. Tanken var ju god och det var så vackert inne i mitt huvud, men när jag kommer hem och fixar till det visar det sig att slingan är gulfärgad, och inte vit eller dragandes åt blått som jag hade velat.

Så nu ser mina pumlor limefärgade ut... inte som jag hade tänkt men det får väl vara så tills jag hittar en ny slinga, batteridriven, med rätt nyans och längd. Det kan ta tid! *L*

 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards