Alla inlägg den 4 december 2007

Av Mia - 4 december 2007 23:28

...kan pigga upp vem som helst! Tur att jag fick titta lite på henne i SKENET BEDRAR så jag fick skratta! Hyacinth kan man alltid lita på!

Av Mia - 4 december 2007 23:22

Shit vad jag har grinat på Brothers & Sisters idag...
Glasögonen har immat igen och jag är alldeles svullen runt ögonen. Kanske var det bara en sådan där dag idag när jag behövde gråta, eller så var det ett ovanligt sorgligt och rörande avsnitt!
Jag brukar inte gråta till den serien faktiskt....
Men idag var det så gripande, där Tommy & Julia fick sina två små efterlängtade barn alldeles för tidigt och pojken blev så otroligt dålig.... när de skulle ta farväl av honom så bröt jag ihop! Bevare mig väl....
Tur att det bara är film så jag kunde trösta mig med lite pepparkakor efteråt och lite roliga klipp på YouTube. Och att deras dotter verkade klara sig och må ganska bra! Skönt också att man kan leca sig in i tv:n och glömma sitt eget patetiska liv för en stund!!


Grejen är ju bara det, att det faktiskt finns åtskilliga människor som går igenom samma sak som de på tv:n...varje dag...

Av Mia - 4 december 2007 20:35

Skadeglädje?

Höj volymen och lyssna på reportern!

Och rara C... tryck på pilen mitt på bilden får du se!

Av Mia - 4 december 2007 19:59

Undra om Tomten läser min blogg? Så han vet vad han ska ta med till mig menar jag, på julafton!

Jag har hittat några spel som skulle vara roliga att ha tror jag. Vi lider lite brist på spel här. TP, Pictionary och lite andra gamla är vad vi har men vi behöver något nytt!
Så söta Tomten, här är några tips!

"MUSIKFRÅGESPEL MED DVD-SKIVA!

Känner du igen låten? Vågar du betta att ditt lag klarar utmaningen? Var beredd på partyfeeling och musikaliska hjärnsläpp i detta fullmatade musikfrågespel på DVD. Lagspela i sex välblandade frågekategorier. Testa kunskaperna i megahits och världsartister från 60-tal och fram till nu. Mingelversion och 6 glasunderlägg ingår! "


"SE VINNARNA OCH HÖR ALLA LÅTARNA!

Äntligen har landets hetaste och mest stjärnspäckade tv-underhållning blivit sällskapsspel på DVD! Ett riktigt önskespel med högsta underhållningsfaktor för dig som inte kan få nog av stämningen, glittret och alla stjärnorna. Se den svenska artisteliten genom 50 år, hör alla topplåtarna, stäm in i refrängerna och se hur högt ni kan klättra på den guldkantade spelplanen!"


Bilder och text hämtat från Alga.

Och så har vi ju Alias, som jag har velat ha flera månader, sedan jag och sötaste sambon fullkomligt krossade hans syskon med respektive en spelkväll!! Det var ju roligt! *L*


 


Av Mia - 4 december 2007 00:06

Jag vet inte vad jag tycker om det här egentligen...

Visst är det jättebra om man kan hjälpa till, och att hjälpen är lättillgänglig för oss som vill hjälpa, samt att den inte kräver några ekonomiska insatser... men här känns det lite som att klasskillnaderna blir alldeles för tydliga. 

Vi rika och välgödda kan sitta vid datorn och leka, och vips har vi skänkt lite mat till någon behövande. Mata djuren ungefär.


Men å andra sidan, om det fungerar, så är väl all hjälp bra hjälp? Eller?
Och förbättrar man sin egen engelska också... en bonus??

Ja, jag har iaf varit där och testat, och blev nästan lite manisk för att klara så mycket ord som möjligt. Jag fick slita mig därifrån....


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards