Alla inlägg under februari 2008

Av Mia - 8 februari 2008 15:16

har börjat sin bokrea. Jag har inte själv hunnit kolla in på Internetbokhandeln, så jag har inte någon aning om vad de har för böcker.

Den "vanliga" bokrean startar 26 februari, katalogerna skickas ut tidigast 16 februari.

Söte sambon och jag brukar gå dit på natten, det är så trevligt. Korv och bröd bjuder de på och det är lite speciellt att gå in på bokhandeln halv ett på natten. Trots att det är mycket folk är det ett lugn och en tystnad som är behaglig. I år hade jag och väninnan planerat in en liten fesstkväll, med melodifestivalspelet, så vi får nog gå dit dagen efter istället.... Kanske inte är så uppskattat att kliva in på Bokia, lite smålullig! :-))


Hoppas, hoppas det finns lite trevliga böcker att införskaffa! 


Av Mia - 8 februari 2008 13:56

Också hos Junitjej, trevlig blogg och kul med tävlingar!

Gå dit och tävla ni också!

Av Mia - 8 februari 2008 13:50

Här hos Junitjej kan ni vara med i en tävling om äkta te.

Det gör jag... tävlar alltså, vinsten är det nog värre med... *L*


Av Mia - 7 februari 2008 22:49



Your Birthdate: March 30




You have the type of personality that people either love or hate.

You're opinionated, dramatic, intense, and very outspoken.

And some people can't get enough of you - they're totally addicted.

Others, well, they wish you were a little more reserved.



Your strength: Your flair



Your weakness: If you think it, you say it



Your power color: Scarlet red



Your power symbol: Inverted triangle



Your power month: March

What Does Your Birth Date Mean?


Tveksamt om det stämmer....

Av Mia - 7 februari 2008 22:23

...funkar inte! För er som inte är insatta i scrapbookingens termer, så är det min elektroniska stansmaskin, sillhouette.

OCH DEN FUNKAR INTE SOM DEN SKA!

Vi lyckades vara vänner några gånger och nu verkar det som han (för det är en han, när det krånglar!) inte riktigt klarar att flytta pappret som den ska, utan det som skärs ut går inte hop, får fel former, hamnar galet... Shit, vad irriterad jag blir! Hur många dyra papper har jag inte skurit ut på och fått slänga....åhhh.... vad det är trist....

Synd att jag inte kan be söte sambon hjälpa mig, han är mindre teknisk än vad jag är. Kanske får jag fjäska för en av bröderna, han ÄR teknisk faktiskt.

Det känns alldeles för jobbigt att skicka iväg den för reparation... (och så visar det sig att det är jag som inte klarar av den riktigt)


Men när den väl gör som jag vill så ÄLSKAR jag den!


Nästa stora grej på önskelistan är en Cuttlebug, från Provo Craft


Ännu en användbar apparat, stansar den också. 

Av Mia - 7 februari 2008 22:16

... en liten bok har jag gjort. I den ska jag anteckna vilka böcker jag läser under året. Inga recensioner eller liknande, det kan jag inte skriva. Jag vill bara ha några minnesanteckningar om vilka böcker jag plöjt genom. Mitt minne är inget vidare, så ibland minns jag inte ens om jag har läst en bok eller ej. Så detta blir ett litet extraminne för mig!! :-)

Av Mia - 5 februari 2008 21:51

Nu ska jag testa något nytt! Bokfemman! Ett tema varje vecka ska ha fem svar. Bokfemman sköts av Malin!

Veckans tema är SERIER.

Nämn din topp fem av serier. Och det var ju inte helt lätt....


- Arn-serien av Jan Guillo

- Lilla huset på prärien-serien Laura Ingalls-Wilder

- Torey Hyadens böcker om sitt arbete

- Utvandrar-serien av Wilhelm Moberg 

- Serien om Nancy av Elsie Johansson 


Det var inte helt lätt att välja ut. Dels verkar jag inte läsa så mycket serier, och de serier jag läser tenderar att bli deckare med samma huvudpersoner. Att sedan dessutom numrera dem i någon "bästaordning" funkar inte.... Fem i topp, det får räcka så.... 


Av Mia - 4 februari 2008 13:43

...en tidig morgon med något som liknar magsjukan, fick jag ringa och sjukskriva mig i morse... Kan inte gå till en nyopererad brukare med en ev. magsjuka i kroppen!
Nu mår jag bättre, men jag har ju förstås inget ätit, det blir senare.


Jag önskar bara att jag hade en stooooor hög med massa chic lit att välja och vraka ur nu när jag ändå ligger.

Kinsella, Keyes, Green, Jewel.... En härlig, färgglad godishög!
Det är vad som skulle behövas nu efter alla deckare, verklighetsbaserade och självutvecklande böcker jag läst... En må-bra-hög!

Jag får nog surfa in på Adlibris och beställa lite! Vad kan väl trösta en sjuk kvinna mer än lite nät-shopping! *L*

Några bra tips någon? 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards