Alla inlägg under februari 2008

Av Mia - 2 februari 2008 18:26

...doftar det i hela vårt hem, och det beror INTE på att vi har tvättat. Nej, igår köpte jag ett litet doftblock från Yankee Candle i vår trevliga affär DG12, att använda i aromalyktor. Clean Cotton heter det och det doftar verkligen CLEAN COTTON!

Jag köpte flera andra sorter som jag också ska testa! Det finns stora doftljus, som iofs kostar en del men det är det värt! De varar länge, doften känns ordentligt, inte som IKEAs billiga som man bara känner doften av om man står precis över.

Namnen på dofterna är helt ljuvliga också!
Smaka på WATER GARDEN, GOOD MORNING, SIBERIAN SILVER FIR, SUNWASHED LINEN.....

De är de andra dofterna jag köpte på mig.

Bra att kunna köpa små ljus för att testa dofterna. Köpa ett stort för 270 kronor och upptäcka att man inte alls gillade doften känns inte så skoj!

Men så många olika sorters doftljus som jag testat så är Yankee Candles mina absoluta favoriter!!

Jag hade aldrig prövat dem innan jag fick ett av moster K i julas, som hon inte ville ha kvar. Kanske hade hennes make fått det i julklapp av någon leverantör eller kund eller var han nu får sina julklappar ifrån. Många är de i alla fall! Kaneldoft var det på det ljuset, och kanel luktade den sannerligen. 100-150 timmar ska det brinna.

Typ 2 kronor i timman kostar det, det är verkligen värt varenda öre!


Synd bara att jag inte kan bestämma mig utan vill ha typ ALLA dofterna, precis som med allt annat! Jag vill ha ALLT av ALLT!

Av Mia - 2 februari 2008 17:15

...fick jag ändå idag! Lyckades locka med sambon för en promenad till kyrkogården och tända lite ljus.

Glad, pigg och frisk känner jag mig efter det! Saknar bara lite snöflingor i ansiktet för det  har slutat snöa. Istället fick jag solstrålar på kinderna! Härligt!

Kyrkogården låg inbäddad i ett vackert och mjukt snötäcke!

 

Av Mia - 2 februari 2008 14:16

...bara ut idag!

Så här fin är vår balkong idag!

Fast genom fönsterrutan, för jag ville inte gå ut i halv snöstorm med kameran...

 

Av Mia - 2 februari 2008 13:03

Hurra, hurra! Hela kvällen, natten och fortfarande snöar det ute!

Mi lajk! Måste försöka ta mig ut och få lite snöterapi! Tveksamt dock om jag får med söta sambon ut....

Jag villvillvillvillvill att snön ska ligga kvar nu ett tag, men så blir det förstås inte... Det är MYCKET trevligare med snö på vintern än utan! 

Av Mia - 2 februari 2008 00:04

...smäll.... Whitesnake spelar i Glasgow 17 juni! Så en tripp till Skottland på en vecka hade suttit fint där.

Visst kommer Whitesnake till Sweden Rock Festival i sommar, men då jobbar sötaste sambon så det blir ingen sådan resa. Trots att det är mååååånga band vi skulle vilja se i år. Jag är ledig dock, men med en resa i sikte får jag väl lugna ner mina spender-nerver lite.... 

Ibland känns livet lite extra elakt mot en.... 

Av Mia - 2 februari 2008 00:03

Av Mia - 1 februari 2008 23:48

..Bon Jovi kommer till Glasgow i slutet av Juni och tänk vad bra det hade varit att hälsa på kusin L i Edinburgh just då, så vi kunde gå på konserten!
Nu har vi ju bokat resa till Cypern och har inte råd med något annat detta år känns det som...

Bye bye Bon Jovi eftersom de vägrar komma till Sverige. Oslo, ja, men det är väl typ 50 mil dit att köra.... Men å andra sidan är det enda chansen så tål väl det att funderas på....

Fan vad jag är trött på att inte ha pengar till ALLT jag vill göra!

Av Mia - 1 februari 2008 23:33

...är det att tillsammans med sötaste sambon ha en ledig fredagskväll, sitta hemma, äta god ost och dricka gott vin!

Missräkningen är dock att det ikväll inte är någon VH1 Rocks med hårdrock på tv... varför vet vi inte, det bara är en stor besvikelse...Men vi är ledig och hemma! Det är inte dåligt så! *L* 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards